رفتار آیت‌الله جوادی عزت واقعی زن را در معرض دید انسانها قرار داد

مبلغ/ رفتاری که عبد صالح خدا در مراسم وداع همسر از خود نشان داد، جایگاه یک زن را در چشم خردمندی با هشتاد سال انس با معارف و قرآن نشان داد که می‌توان همه چیز را «من الله تعالی و الیه سبحانه» دانست.

به گزارش «مبلغ» به نقل از مهر، آئین تدفین پیکر همسر آیت‌الله عبدالله جوادی آملی مفسر بزرگ قرآن کریم و از مراجع تقلید شیعه با حضور قشرهای مختلف مردم، روحانیان، فضلا و برخی شخصیت‌های دینی و مذهبی در قم برگزار شد. از نکات قابل توجه این مراسم تصاویری بود که آیت‌الله عبدالله جوادی آملی را در واپسین وداع با همسرشان نشان می‌داد. این تصاویر مورد توجه کاربران شبکه‌های اجتماعی نیز قرار گرفت.

آیت الله ابوالقاسم علیدوست استاد خارج فقه و اصول حوزه علمیه قم و رئیس انجمن فقه و حقوق اسلامی حوزه در یادداشتی که در اختیار خبرگزاری مهر قرار داد نوشت:

مصیبتی بزرگ بر حکیم متأله و مرجع عالیقدر آیت الله جوادی آملی مدظله و بیت محترم ایشان و بی‌شماری از ارادتمندان آن مرجع عالیقدر وارد شد، لکن حرکتی محمود و مشکور از حکیمی صالح، عالم و با احساس، عشق و سلیقه خداداد، این پدیده را به عبرتی ماندگار و درسی پر اثر مبدل ساخت.

رفتاری که عبد صالح خداوند در مراسم وداع همسر از خود به منصّه ظهور رساند، جایگاه یک زن را در چشم خردمندی با هشتاد سال انس با معارف و قرآن نشان داد؛ نشان داد که می‌توان همه چیز را «من الله تعالی و الیه سبحانه» دانست؛ لکن قدردان نعمت هم بود. عزت واقعی زن را در معرض دید و شنود انسان‌ها قرار داد. این حرکت که از اسلام و برای انسان بود را باید در کنار زحمات سترگ و ستودنی ده‌ها ساله ایشان قرار داد و با همه ارزشمندی آن تلاش‌ها، این را در تأثیر اجتماعی همسان با آنها دید. جداً که این مرد بزرگ در این چند روز چه کرد!

خداوند بزرگ ایشان را برای اسلام و انسان نگه دارد.

مطالب مرتبط
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.