گسترش بی سابقه سوء استفاده اینترنتی از کودکان در اروپا

مبلغ/ موارد گزارش شده سوء استفاده از کودکان در فضای مجازی در اتحادیه اروپا از ۲۳ هزار مورد در ۲۰۱۰به بیش از یک میلیون مورد در ۲۰۲۰ رسید.

به گزارش «مبلغ» به نقل از ایرنا از اسوشیتدپرس؛ کمیسیون اروپا بازوی اجرایی اتحادیه اروپا به تازگی طرحی برای موظف کردن شبکه های اینترنتی برای رصد، شناسایی وگزارش دادن انتشار تصاویر سوء استفاده جنسی از کودکان در فضای مجازی رونمایی کرده که به سرعت نگرانی هایی را در باره نقض حریم خصوصی کاربران ایجاد کرد.

بر اساس این مقررات که باید به تائید کشورهای عضو و پارلمان اروپا برسد، همه شرکت های فعال در حوزه اتحادیه اروپا موظف به رصد، شناسایی، گزارش دادن و حذف چنین مطالبی و محتواهایی شده اند.

با اینکه شرکت ها و شبکه های فعال اینترنتی تاکنون به صورت داوطلبانه این محتواها را حذف می کرده اند، اما کمیسیون اروپا بر این باور است که این سازوکار به تنهایی از کودکان محافظت نمی کند، زیرا بسیاری از این شرکت ها و شبکه ها، کاربرانشان را شناسایی نمی کنند.

افزایش مشابهی در این گونه فعالیت های غیرقانونی در سطح جهان مشاهده شده و پلیس بین الملل “اینترپل” اعلان کرد که توزیع اینترنتی تصاویر غیرمتعارف از کودکان، در دوره همه گیری اوج گرفته است. موارد سوء استفاده از کودکان در اینترنت از یک میلیوین در ۲۰۱۴ به نزدیک ۲۲ میلیون در ۲۰۲۰ رسیده و بیش از ۶۵ میلیون تصویر ثابت و متحرک از سوء استفاده جنسی از کودکان، شناسایی شده است.

یلوا یوهانسن مسئول امور داخلی اتحادیه اروپا گفته که این آمار افزون بر افزایشی بودن، کودکان در سن و سال پائین تر را نگران می کند وخواستار شناسایی و حذف این تصاویر برای جلوگیری از انتشار آنها شده که آثار سوء آنها بر قربانیان اغلب تا سال ها بعد از رخداد نخست، اسیب زا و آزاردهنده باقی خواهد ماند.

کمیسون اروپا افزون بر هشدار در باره بهره برداری نا به جای مجرمان سوء استفاده کننده از کودکان از سازوکار رمزی سازی پیام ها درشبکه های اجتماعی، پیشنهاد کرده که مرکزی برای شناسایی و رصد این موارد و هماهنگ کردن اقدامات ۲۷ کشور عضو، در حوزه اجرای قانون، بازدارندگی از ارتکاب جرم و کمک به قربانیان چنین مواردی، تاسیس شود.

یک نهاد خیریه ناظر بر اینترنت اعلان کرده است که موارد تائید شده در ۲۰۲۱ هم زمان با دوره همه گیری که کودکان آسیب تر، زمان بیشتری در اینترنت صرف می کرده اند، در مقایسه با سال پیش از آن، به میزان ۶۴ درصد افزایش یافته است.

مطالب مرتبط
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.