ادیان نباید بخشی از درگیری‌های جهانی باشند

رئیس شورای پاپی برای گفتگوی بین ادیان در واتیکان، طی یک مصاحبه مطبوعاتی در مورد موضوع همزیستی مسالمت‌آمیز بین ادیان توحیدی، تصریح کرد: ادیان نباید بخشی از درگیری‌های جهانی باشند.

به گزارش «مبلغ» به نقل از ایکنا به نقل از الوفد، دیدبان الازهر برای مبارزه با افراط‌گرایی که میگل آنجل ایوسو، رئیس شورای پاپی برای گفتگوی بین ادیان در واتیکان، در یک مصاحبه مطبوعاتی در مورد موضوع همزیستی مسالمت‌آمیز بین ادیان توحیدی، گفت که این همزیستی از پیش وجود داشته و ما اکنون با این وضعیت زندگی می‌کنیم.

وی تأکید کرد: ما تجربیات زیادی از این دوستی را تجربه کرده‌ایم، از سویی همکاری بین مذهبی با وجود دیدگاه منفی نسبت به دیگران، وجود دارد و این دیدگاه منفی نیز امری است که باید به فوریت به آن رسیدگی شود.

ایوسو با بیان اینکه درباره رابطه دین اسلام با خشونت و تروریسم تصور اشتباهی وجود دارد، تأکید کرد: دین بخشی از منازعات و اختلافات جهانی معاصر نیست، بلکه با آموزه‌های تسامح آمیز و ارزش‌های عالی خود بخشی از راه‌حل است.

رئیس شورای پاپی با بیان اینکه سازمان‌های افراطی در ارزش‌های دینی دست می‌برند و برای تحریف آن‌ تلاش می‌کنند و حتی از آن به عنوان ابزاری برای اعمال تبعیض، آزار و اذیت و تهدید دیگران استفاده می‌کنند، بیان کرد: بسیاری از علمای اسلام دریافتند که راه‌حل مشکلات معاصر جهانی در گفتگوی بین ادیان نهفته است. این امر را می‌توان در امضای سند برادری انسانی در سال ۲۰۱۹ میان الازهر و واتیکان به روشنی دید. این دو نهاد به عنوان نهادهای بزرگ مذهبی در اسلام و مسیحیت سند مذکور را به امضا رساندند.

مطالب مرتبط
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.