تاکید پادشاه اردن بر احیای روند صلح خاورمیانه در دیدار با قانونگذاران آمریکایی

مبلغ/ پادشاه اردن در جریان دیدار با نمایندگان کنگره آمریکا در چهارچوب سفر رسمی خود به این کشور، بر ضرورت احیای مکانیسم‌هایی که صلح را میان فلسطینیان و اسرائیل به ارمغان می‌آورند، تاکید کرد.

به گزارش «مبلغ» به نقل از ایسنا، به نقل از آناتولی، عبدالله دوم، پادشاه اردن، سه شنبه در دیدار با نمایندگان کنگره آمریکا به آخرین تحولات بین‌المللی و منطقه‌ای به ویژه مسئله قدس و فلسطین پرداخت.

وی در این دیدار با تاکید بر اشتیاق اردن در تقویت روابط خود با ایالات متحده آمریکا، افزود؛ هماهنگی و رایزنی دو کشور در مسائل مورد اهتمام مشترک از اهمیت خاصی برخوردار است.

وی بر موضع قاطع اردن در قبال موضوع فلسطین و لزوم به حرکت در آوردن مجدد روند صلح بین فلسطینی‌ها و اسرائیلی‌ها بر اساس راه حل “دو کشوری” تاکید کرد.

از آوریل ۲۰۱۴، مذاکرات بین طرف‌های اسرائیلی و فلسطینی به دلیل امتناع تل‌آویو از توقف شهرک‌سازی، آزادی اسرا فلسطینی و انکار راه‌حل “دو کشوری”، به حالت تعلیق درآمده است.

رئیس و اعضای کمیته کنگره آمریکا نیز به نوبه خود بر اهمیت دیدارهای مستمر خود با عبدالله دوم برای شنیدن دیدگاه وی در مورد مسائل منطقه‌ای و بین المللی، فرصت‌های دستیابی به صلح و یافتن راه حل‌های مسالمت آمیز جهت حل  بحران‌های خاورمیانه تاکید کردند.

آنها همچنین در این دیدار ضمن قدردانی از عمق روابط دو کشور، تمایل خود را برای تحکیم این روابط در زمینه‌های مختلف ابراز کردند.

پادشاه اردن قرار است جمعه آینده با جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا، در دومین دیدار خود از زمان به دست گرفتن رهبری کاخ سفید در ۲۰ ژانویه ۲۰۲۱، دیدار کند.

مطالب مرتبط
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.