نقاشی «حدیث سلسله الذهب» رنگ بومی ایرانی دارد

مبلغ/ نقاش آئینی حدیث سلسله الذهب گفت: برای ترسیم این تابلو از رنگ‌ها و فیگورهای متعلق به نقاشی ایرانی، بهره برده‌ام.

به گزارش «مبلغ»، حسن روح الامین در گفتگو با خبرنگار فرهنگی ایرنا با اشاره به جزئیات نقاشی حدیث سلسله الذهب گفت: کار بر روی این نقاشی از سال گذشته آغاز شده و یک ماه پیش به پایان رسید.

وی افزود: این روایتی از حدیثی است که امام رضا (ع)‌ در شهر نیشابور ایران بیان کردند؛ از این واقعه به حدیث ثانی نام برده می شود و بعد حادثه غدیر دومین اتفاقی است که در خصوص ولایت ائمه مطرح شد این موضوع است.

این نقاش آئینی با بیان این که حدیث سلسله الذهب از سوی هزاران روای سنی و شیعه روایت شده است، گفت: این روایت اتصال ولایت به عترت اهل بیت و اصل اسلام است.

این هنرمند نقاش تکنیک کشیدن این نقاشی را رنگ روغن روی بوم اعلام کرد و گفت: تصویری گری این نقاشی حدود چهار ماه و نیم زمان برد.

روح الامین در ادامه گفت: تلاش شد از رنگ ها و فیگورهای متعلق به نقاشی ایرانی است، کمک بگیرم.

روح الامین ادامه داد: این تابلو ما را به تاریخ می‌برد و بعدی از ابعاد هویتی و معنوی ما را در مناسبات ایران و اهل‌بیت(ع) ظاهر می‌کند از این رو همه ما مفتخریم که در زیر چتر اهل‌بیت(ع) و به ویژه امام‌رضا(ع) قرار داریم به همین منظور این اثر فاخر خلق شده است.

به گزارش ایرنا، این تابلوی فاخر که به سفارش بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) تصویر شده است در مسیر مرکزی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نصب شد تا همگان بتوانند از تماشای این روایت زیبا بهره‌مند شوند.

حسن روح الامین از تصویرگران و نگارگران خوب کشور ما در هنرهای مذهبی، آئینی، عاشورایی و تصویرهای که از هنر انقلاب است این اثر را خلق کرده که با پیگیری و سفارش بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) این مهم رقم خورده است.

وی نقاش ایرانی است که عمدتاً صحنه‌های عاشورا را تصویر کرده‌ و به عنوان چهره هنر انقلاب اسلامی در سال ۹۸ معرفی شد.

آثار وی در کشورهای مختلفی از جمله آلمان و عراق به نمایش درآمده است. در اسفند ۱۳۹۶ یکی از آثار او با نام «بهانه خلقت» با موضوع تولد فاطمه زهرا دختر محمد (ص) در خانهٔ فرهنگ ایران در پاریس رونمایی شد. آثار روح الامین رئالیستی و از فضای فیگوراتیوهای کلاسیک و باروک و نورپردازی‌های اعصار گذشته بهره‌برده‌است.

مطالب مرتبط
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.