تضاد ظاهر و باطن زندگی انسان‌ها را در «میدل مارچ» بخوانید

مبلغ/ انتشارات کتاب نیستان، کتاب صوتی «میدل مارچ» را با صدای مریم محجوب منتشر کرد.

به گزارش «مبلغ» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، کتاب صوتی «میدل مارچ» با صدای مریم محجوب در انتشارات کتاب نیستان منتشر شد. این اثر جورج الیوت پیش‌تر با ترجمه لیدا طرزی در همین انتشاراتی منتشر شده بود. خلاصه‌ای همین رمان اثر جرج الیوت را در قرن نوزدهم دربرمی گیرد.

در کتاب با شخصیت‌هایی روبه رو می‌شویم که به رغم سادگی ظاهری شان در زندگی شان با زندگی سخت و پیچیده‌ای روبه رو هستند. از سویی در این رمان با زنی روشنگر و آرمانگرا به نام دوروتیا روبه رو هستیم که از بسیاری جهات به نویسنده کتاب شباهت دارد و تلاش می‌کند جامعه مادی کرا و متخاصم پیرامونش را به تصویربکشد.

دوروتیا در ادامه داستان به ازدواجی کابوس وار با مردی روبه رو می‌شود که گمان می‌کند، نیمه گمشده اش است در حالی که سخت اشتباه می‌کند. در داستانی موازی با همین داستان با دکتری جوان و آرمانگرا به نام «ترتیوس لیدگیت» آشنا می‌شویم که عاشق دختری زیبا، خودبین و سطحی می‌شود و با ازدواج خودش را نابود می‌کند.

الیوت در «میدل مارچ» با انتخاب مجموعه‌ای از شخصیت‌ها تصویری واقعی از جامعه کارگری و مغازه داری حتی طبقه متوسط و رو به شکوفایی و ثروتمندان روزگارش می‌پردازد. جامعه‌ای که با وجود ظاهر ساده شان، زندگی درونی ناراحت کننده‌ای دارند. بر همین اساس می‌توان «میدل مارچ» را داستان یک شهر با تمام ابعادش دانست.

مطالب مرتبط
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.