مرکز شیعی «امام حسن(ع)» در شهر هال انگلیس؛ مکانی برای ایجاد دوستی و پیوند بین افراد جامعه

مبلغ/ مرکز امام حسن(ع) در شهر هال در انگلیس باهدف ایجاد پیوند بین افراد جامعه و مسلمانان و تبلیغ اندیشه اسلامی تاسیس شد.

به گزارش «مبلغ» به نقل از خبرگزاری شبستان، مرکز امام حسن(ع) در شهر هال در شرق یورکشایر در شمال شرقی انگلستان در سال ۱۹۹۶ میلادی پس از افزایش روزافزون پیروان اهل بیت(ع) و نیاز مبرم به یک مرکز اسلامی در این منطقه تاسیس شد.

این مرکز از زمان  تاسیس تاکنون باتوجه به افزایش تعداد شیعیان شاهد تغییرات متعدد از نطر مکان و وسعت بوده است. نظارت کلی این مرکز توسط سید مرتضی کشمیری و به صورت میدانی توسط هیئت امناء انجام می شود. این مرکز یکی از بناهای وابسته به موسسه امام علی(ع) در لندن است.

اهداف این مرکز:

این مرکز با هدف ایجاد پیوند  بین افراد جامعه و تحکیم پیوند آنها و تبلیغ اندیشه اسلامی در این منطقه و جذب جوانان و تربیت و آموزش آنها فعالیت می کند. این مرکز همچنین به مشارکت در فعالیت های بشردوستانه و بهبود شرایط فرهنگی، آموزشی و تربیتی و اجتماعی مسلمانان به ویژه شیعیان و کمک به مسلمانان در زمینه های عبادی و معاملاتی مانند انعقاد قرارداد، ازدواج و طلاق توجه می کند.

فعالیت های این مرکز:

۱-اداره امور دینی: این اداره به پاسخگویی به سؤالات قهی و اعتقادی، تشکیل دوره های فقهی، اعتقادی و ارایه سخنرانی به زبان های عربی، انگلیسی و فارسی اختصاص دارد.

۲- بخش امور اجتماعی: این بخش به امور ازدواج و طلاق، حل و فصل درگیری، رسیدگی به اختلافات خانوادگی و بین اقلیت مسلمان توجه دارد. همچنین نشست ها و جلسات مورد علاقه مسلمانان را در سطح اجتماعی و فرهنگی برگزار می کنند.

۳- بخش اداره مناسبات: این بخش به تهیه و سازماندهی مناسبت های خصوصی و عمومی از جمله برنامه های محرم و رمضان و بزرگذاشت مناسبت های اهل بیت(ع) و مناسبت های اجتماعی ویژه مسلمانان از جمله عروسی و شادی می پردازد.

۴- بخش رسانه: این بخش به چاپ نشریه های دوره ای و مخصوص مناسبت ها به زبان های رایج اقدام می کند.

۵- بخش جوانان: این بخش با توجه به جوانان از نظر تربیتی، فرهنگی به جذب آنها اقدام می کند و اردوهای پیشاهنگی و تفریحی و آموزشی برپا می کند.

مطالب مرتبط
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.