دستگیری عمره‌گزار فلسطینی در عربستان به دلیل دعا برای آزادی مسجدالاقصی

مبلغ/ دستگاه اطلاعاتی عربستان سعودی یک عمره‌گزار فلسطینی را در شهر مکّه و به دلیل دعا کردن برای آزادی مسجدالاقصی دستگیر کرد.

به گزارش «مبلغ» به نقل از ایکنا، این زائر فلسطینی در حین ادای مناسک حج عمره برای آزادی مسجدالاقصی دعا کرد و زائران دیگری نیز آمین گفتند. دستگیری به این اتهام در عربستان بی‌سابقه است.

زائرانی که  در پاسخ به این دعا آمین گفته بودند نیز  از سوی دستگاه اطلاعاتی عربستان دستگیر و مورد بازجویی قرار گرفته‌اند. به گفته منابع خبری این واقعه در حین انجام سعی بین صفا و مروه اتفاق افتاد و حتی کودکانی که آمین گفته‌اند نیز دستگیر و بازجویی شده‌اند.

به گفته همان منابع خبری اگرچه سایر زائرانی که بازداشت شده بودند، آزاد شده‌اند، حبس عمره‌گزار فلسطینی پنج روز دیگر تمدید شده است.

مقامات عربستان سعودی در فوریه ۲۰۲۰، کارزاری را برای دستگیری فلسطینیان مقیم این کشور آغاز کرد که به حماس نزدیک بوده یا از آن حمایت می‌کردند. محمد صالح الخضری، نماینده سابق حماس در عربستان نیز در میان دستگیرشدگان بود.

پس از قدرت گرفتن محمد بن سلمان ولیعهد عربستان، زمزمه‌های بسیاری درباره عادی‌سازی روابط بین عربستان سعودی و رژیم صهیونیستی به گوش می‌رسد. بن سلمان پیش‌تر رژیم صهیونیستی را متحد بالقوه عربستان خوانده بود.

مطالب مرتبط
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.