با مهاجرت به روستا جایزه بگیرید

مبلغ/ پرتغال، ایرلند و استرالیا از جمله کشورهایی هستند که مشوق‌های مهاجرت روستایی ارائه می‌دهند.

به گزارش «مبلغ» به نقل از ایسنا، مناطق روستایی مدت‌هاست که برای شغل، استعداد و سرمایه‌گذاری با شهرها رقابت می‌کنند و از زمان شیوع بیماری کووید- ۱۹ روش‌های جدید کار از راه دور به این معنی است که افراد از هرجایی می‌توانند کار کنند.

نتایج نظرسنجی گالوپ در سال ۲۰۲۰ نشان داد که تقریبا نیمی از بزرگسالان در ایالات‌متحده گفتند که ترجیح می‌دهند در یک شهر کوچک یا منطقه روستایی زندگی کنند.

در سال ۲۰۲۰، یک روستای ایتالیایی با تنها ۱۱۵ ساکن، بیش از ۴۴ هزار یورو (۴۷ هزار دلار) کمک مالی برای نقل مکان ارائه کرد البته بیماری کووید-۱۹ و کار از راه دور، جابجایی روستایی را برای برخی ممکن و مطلوب‌تر کرده است.

انتقال به مناطق روستایی پرتغال در سال ۲۰۲۰ منجر به دریافت ۴۸۲۷ یورو کمک مالی شد و فایننشال تایمز اعلام کرد: در اکثر روستاهای پرتغال، این مقدار برای اجاره سالانه یک خانه کوچک کافی است و متقاضیان باید حداقل یک سال بمانند.

مشوق‌های جابجایی در ایرلند برای جذب کارگران به شهرها و روستاها به عنوان بخشی از سیاست آینده روستایی در نظر گرفته شده است که شامل کمک هزینه جابجایی و مشوق‌های مالیاتی برای کارگرانی است که به مناطق روستایی مهاجرت می‌کنند. دولت ایرلند از طریق صندوق بازسازی روستایی یک میلیارد یورویی، بودجه ایجاد ۴۰۰ مرکز کار از راه دور در مناطق روستایی با دسترسی به اینترنت پرسرعت را تامین می‌کند.

ایتالیا برای ساکنان روستایی جدید درخواست داده است. در جنوب ایتالیا، در سال ۲۰۲۰ طرح جابجایی با کمک‌های مالی تا سقف ۸۰۰۰ یورو در سال به مدت سه سال انجام شد. این پیشنهاد شامل اجاره‌خانه و کمک هزینه غیرقابل بازپرداخت تا سقف ۲۰ هزار یورو برای یک استارت‌آپ کارآفرینی بود.

ورمونت، ایالتی در شمال‌شرقی ایالات‌متحده تا سقف ۷۵۰۰ دلار را برای پوشش هزینه‌های جابجایی کارگرانی که به آنجا می‌روند، ارائه می‌دهد.

استرالیا نیز کمک‌ هزینه نقل مکان ارائه می‌دهد که شامل ۶۰۰۰ دلار استرالیا در صورت نقل مکان به یک منطقه روستایی است. سایر مکان‌هایی که مشوق‌های نقدی برای نقل مکان به آنجا ارائه کرده‌اند، اسپانیا، یونان، سوئیس و کرواسی هستند.

مطالب مرتبط
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.