مظلومیت علی (ع) یک حادثه در تاریخ نبود بلکه یک جریان بود

مبلغ/ حجت الاسلام اشفاق وحیدی در مراسم سالروز شهادت حضرت علی(ع) گفت: با بررسی ابعاد مظلومیت حضرت علی(ع) به این نتیجه می‌رسیم که مظلومیت علی (ع) یک حادثه در تاریخ نبود بلکه یک جریان بود.

به‬ گزارش «مبلغ» به نقل از مهر، حجت الاسلام اشفاق وحیدی در مراسم سالروز شهادت حضرت علی (ع) که در کانبرا پایتخت استرالیا برگزار شد؛ گفت: پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله فرمودند: مجالس خود را با ذکر علی ابن ابیطالب علیه‌السلام زینت دهید. ذکر علی علیه‌السلام در کنار عبادات قرار گرفت. ذکر علی علیه‌السلام دستور است. جابر جعفی از امام باقر علیه‌السلام و حضرت باقر علیه‌السلام از جابر و جابر از پیامبر صلی الله علیه و آله نقل می‌کند: جبرئیل بر من نازل شد و گفت: خداوند تو را مأمور می‌نماید که به بیان فضائل علی بن ابیطالب علیه‌السلام در بین اصحاب بپردازی تا آنها نیز این فضائل را بعد از تو به آیندگان منتقل نمایند و به همه فرشتگان نیز فرمان داده است تا فضایلی را که شما بیان می‌کنید، گوش کنند و خداوند به تو وحی می‌نماید که ای محمد! هرکس درباره این امر با تو مخالفت ورزد، جایگاه او در آتش است و آن کس که از تو اطاعت نماید جایگاه او بهشت خواهد بود.

وی عنوان کرد: بهترین کار در ماه مبارک رمضان و به ویژه شب‌های قدر توبه است و توبه واقعی و نصوح سبب می‌شود تا انسان زمینه دریافت برکات را در خود ایجاد کند.

امام جمعه استرالیا خاطرنشان کرد: دعا و مناجات و راز و نیاز با خدا از دیگر اعمال این شب‌ها است و در شب قدر که شب بازگشت از بیراهه به صراط مستقیم الهی است فرصتی فراهم می‌شود تا انسان خدا را صدا زده و با بهره گیری از دعا و مناجات، با خدا ارتباط برقرار کند.

وی گفت: استغفار در شب قدر مورد تأکید قرار گرفته است و اگر انسان از گناهانی که انجام داده واقعاً نادم و پشیمان شود، می‌تواند ظرفیت حرکت در مسیر الهی را در خود به وجود آورد از سوی دیگر تلاوت قرآن در این شب‌ها که زمان نزول قرآن است باید در رأس برنامه‌ها قرار گیرد و تلاوت این کتاب آسمانی که بهترین عهدنامه با پروردگار است اگر با تدبر و تأمل همراه باشد می‌تواند زمینه درک مفاهیم و معارف قرآن و عمل به این کتاب آسمانی را فراهم کند.

وی در ادامه با اشاره به خصوصیات حضرت علی (ع) گفت: سه عنصر اقتدار، مظلومیت و پیروزی در شخصیت، زندگی و شهادت حضرت علی (ع) جمع شده است و باید گفت اقتدار امیرالمومنین (ع) ازقدرت او در اراده پولادینش، عزم راسخش، اداره مشکل ترین عرصه‌های نظامی، هدایت ذهن‌ها و فکرها به سوی عالی‌ترین مفاهیم اسلامی و انسانی، تربیت انسان‌های بزرگ از قبیل مالک اشتر و عمار وابن عباس و محمدبن ابی بکر و دیگران و ایجاد یک جریان در تاریخ بشری مشهود است.

حجت الاسلام وحیدی با اشاره به اینکه مظلومیت حضرت علی (ع) بزرگترین بصیرت سیاسی است، ادامه داد: با نگاهی به دنیای اسلام در همه دنیا، می‌بینیم برخی افراد حتی اسلام را قبول ندارند، اما علی ابن ابی طالب را به عنوان یک چهره‌ی درخشان تاریخ قبول دارند، این همان روشن شدن آن جوهر تابناکی است که خدای متعال در مقابل آن مظلومیت به حضرت علی (ع) داد و با بررسی ابعاد مظلومیت حضرت علی (ع) و ریشه‌یابی آن به این نتیجه می‌رسیم که مظلومیت علی (ع) یک حادثه در تاریخ نبود بلکه یک جریان بود.

وی با تاکید بر روی پیشینه و تاریخ فعالیت‌های حضرت علی افزود: امام امیرمؤمنان علی (ع) ولین کسی بود که همه جا چون سایه همراه پیامبر خدا (ص) بود و از حضرتش دفاع می‌کرد و جلوی آزار قریش و مستهزئین را می‌گرفت.او تنها کسی بود که در «یوم الانذار» به ندای مولایش رسول خدا (ص) لبیک گفت و آشکار در برابر چهل نفر از بستگان پیامبر اکرم (ص) ایمان آورد و اعلان وفاداری کرد. امیرمؤمنان (ع) کسی بود که در «شعب ابوطالب» چون پروانه به دور شمع وجود پیامبراکرم (ص) می‌گشت و از آن بزرگوار پاسداری می‌کرد و تا سه سال این برنامه ادامه داشت.او تنها کسی است که در «لیله المبیت» به جای پیامبر اکرم (ص) خوابید. او تنها کسی است که به جز غزوه تبوک در تمام غزوات پیامبر شرکت داشت و در هر صحنه نبردی که حاضر می‌شد. او تنها کسی بود که غزوه خندق در نبرد تن به تن با عمرو عبدود پیامبر اکرم فرمودند برز الایمان کله الی الشرک کله‏».یعنی دو مظهر کامل ایمان و شرک با هم روبرو شدند

امام امیرمؤمنان علی (ع) نها کسی بود که پیامبراسلام (ص) بهترین زنان عالم، و فاطمه زهرا (ع) ا به ازدواج او در آورد و ده‌ها بار او را به عنوان وزیر، جانشین و امام بعد از خودش به مردم معرفی کرد. او تنها کسی بود که روزی که قرار شد پیامبر با سران نجران به مباهله بپردازد، پیامبر دست علی و فاطمه و حسن و حسین را گرفت و گفت: «اللهم هؤلاء اهلی‏» او تنها کسی بود که چندین آیه قران در شأن او نازل شد (آیه تبلیغ, آیه اولو الامر, آیه ولایت, آیه مباهله, آیه اطعام و….). اما حضرت علی (ع) مظلومیتی به بلندای نام خودشان دارد.

آزادی قدس حق مسلم فلسطین است

حجت الاسلام وحیدی با اشاره به روز قدس و شهادت نمازگزاران فلسطینی به دست نیروهای ستمگر اسرائیل گفت: نهادهای بین المللی از جمله سازمان ملل متحد می‌خواهیم تا رژیم نامشروع صهیونیستی را نسبت به جنایات ضدبشری آن در سرزمین‌های اشغالی فلسطین پاسخگو کرده و گام فوری برای حفاظت از زندگی ملت فلسطین بردارند.

حجت الاسلام وحیدی تاکید کرد: آزادی قدس حق مسلم فلسطین و تشکیل کشور مستقل و آزاد به پایتختی بیت المقدس و مطابق مرزهای قبل از ۱۹۶۷ تنها راهکار اساسی برای حل این مناقشه است.

مطالب مرتبط
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.