برنامه ریزی هندوها برای نسل کشی مسلمانان در هند

مبلغ/ رئیس حزب حاکم در هند با انتشار یک فیلم قدیمی به تحریک افکار عمومی در این کشور اقدام کرد و یک راهب هندو به قتل عام مسلمانان هند دعوت کرد.

به گزارش «مبلغ» به نقل از شبستان به نقل از  الجزیره، کایلاش ویجی وارجیا، رئیس حزب حاکم بهاراتیا جاناتا فیلمی را منتشر کرد که در آن یک شخص که ادعا می کند مسلمان است، جامعه هندو را پس از حوادث اخیر شهر خارگون تهدید می کند. این کایلاش با انتشار این فیلم بحث و جدل هایی را درشبکه های ارتباط اجتماعی برانگیخته است.

ویجی وارجیا روز جمعه گذشته این فیلم را منتشر کرد و یکی از رهبران برجسته اپوزیسیون حزب کنگره هند را مقصر دانست و با اشاره به شخصی که در فیلم سخن می گوید، پرسید که چگونه پلیس این افراد را دستگیر نمی کند؟

حزب حاکم به دلیل مداخله نکردن در حوادث خارگون که هفته گذشته رخ داد، به شدت مورد انتقاد قرار گرفت. این حوادث صدها شورشگر هندو مغازه ها و منازل مسلمانان این شهر را تخریب کردند و سوزاندند.

اما تحقیقات درباره این فیلم نشان داد که این فیلم درجریان حوادث شهر خارگون در هفته گذشته نبوده است، بلکه فیلم برداری آن در شهر نظام آباد در ایالت تیلانگانا انجام شده استو در می ۲۰۲۰ میلادی در شبکه های اجتماعی منتشر شده است.

در همین حال، در طول ساعات گذشته به دلیل پخش این فیلم از یک راهب هندو که خواستار آغاز نسل کشی مسلمانان در هند شده است، در شبکه های ارتباط اجتماعی جنجال به پا شده است.

این راهب به نام «یاتی کریش ناناند» در این فیلم با عمامه و لباس نارنجی ظاهر شد و گفت: من فکر می کنم کشتار جمعی علیه مسلمانان از پوروانچ در شرق ایالت اوتارپرداش هند آغاز کنیم.

وی افزود: این یک فرآیند ساده است. آنها به ما پاسخ خواهند داد. سپس حمله را افزایش می دهیم و آنها را از بین می بریم.

نظرات خشمگینانه درباره این فیلم منتشر شده است. رفیق حامد، روزنامه نگار می گوید: کسانی که امکان نسل کشی علیه مسلمانان در هند را انکار می کند، در دنیای موازی زندگی می کنند.

صبا نقوی، نویسنده هندی می گوید: آیا برخی از مبلغان نارنجی پوش نقشه یک قتل عام را دارند؟ آیا برخی از آنها تندروهستند یا همه آنها؟  سوال شبیه این است که چه کسی اول آمد، مرغ یا تخم مرغ، اما درهر صورت باید هوشیار باشیم.

نزدیک به ۱۹۵ میلیون مسلمان در هند زندگی می کنند. شهرها و ایالت های این کشور از بیش از دو سال پیش شاهد آزار و اذیت گسترده و سیستماتیک علیه مسلمانان است. پشت اقدامات خشونت بار شبه نظامیان افراطی هندو هستند که به دکترین نژادپرستانه هندوتوا اعتقاد دارند.

سازمان های حقوق بشر هند اعلام کردند که این دکترین مورد حمایت حزب حاکم این کشور باهدف تمایز هندوها از سایر اقلیت های داخل هند است و نارندرا مودی، نخست وزیر هند از زمان به قدرت رسیدن در سال ۲۰۱۴ میلادی در افزایش سطح این دیدگاه در این کشور سهیم است.

مطالب مرتبط
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.