کتاب فضیلت ماه مبارک رمضان در خطبه شعبانیه پیامبر (ص) منتشر شد

مبلغ/ مؤسسه بوستان کتاب، کتاب «فضیلت ماه مبارک رمضان در خطبه شعبانیه پیامبر (ص)» را روانه بازار نشر کرد.

به گزارش «مبلغ» به نقل از خبرگزاری صداوسیما، کتاب «فضیلت ماه مبارک رمضان در خطبه شعبانیه پیامبر (ص)» اثر حسین اسماعیلی در ۱۶۰ صفحه منتشر شد.

پیامبر اکرم (ص) در جمعه آخر ماه شعبان در فضیلت ماه مبارک رمضان بیاناتی ایراد فرمودند، و بر مغفرت الهی و شأن فرد روزه دار تاکید کردند: در این ماه نفس‌ها و خواب شما عبادت است.

پیامبر (ص) ویژگی‌های فراوانی را در این ماه یادآوری کردند: تلاوت یک آیه قرآن معادل یک ختم قرآن محسوب می‌شود، در‌های جهنم بر روی بندگان بسته می‌شود و شیطان‌ها در غل و زنجیر هستند. اثر حاضر شرح و تفسیر این خطبه درخشان است.

نویسنده در ابتدای این اثر پیامبر (ص) به چرایی نامیدن ماه رمضان به ماه خدا می‌پردازد و پس از تبیین نام‌های ماه رمضان و تعریف رحمت، اسباب رحمت الهی را شرح می‌دهد و به آمادگی برای چنین مهمانی اشاره می‌کند.

شرایط و آداب دعا کردن، اوقات دعا کردن، زمان‌ها و مکان‌های با فضیلت برای استجابت دعا از دیگر مباحثی است که در این اثر به آن‌ها پرداخته است.

بخش دیگر این اثر، به روزه و اقسام آن اختصاص دارد و مراتب و فواید روزه را تبیین کرده است.

کتاب، قرآن را از نگاه روایات و دیدگاه بیگانگان بررسی کرده و در ادامه، به فضیلت و پاداش خواندن قرآن کریم اشاره کرده است. سپس، ضمن تشریح نام‌های روز قیامت، ادله اثبات معاد نیز مطرح شده است.

در این اثر تبیین چیستی صدقه، فواید، آفات و شرایط صدقه و انفاق کردن هم بررسی شده و به فضیلت آن در ایام و ساعات مخصوص هم اشاره شده است.

صله رحم و پیوند با خویشاوندان از دیدگاه روایات بررسی شده و بعضی از فواید آن تشریح و همچنین به قطع صله رحم و ضرر‌های آن اشاره شده است.

در ادامه، به چیز‌هایی که گوش دادن به آن حرام است، به روایات در مذمت غیبت پرداخته و سپس، مستثنیات غیبت، کفاره غیبت کردن، عوامل غیبت کردن و فرق غیبت و تهمت بررسی شده است.

گناه و آثار شوم آن، توبه از دیدگاه آیات و روایات، بلند کردن دست‌ها وقت دعا، آیات استغفار، مراتب و انواع استغفار، سجده از دیدگاه قرآن و روایات، وقت سجده شکر و روش آن، نماز از دیدگاه قرآن و روایت، علت واجب شدن نماز، آداب نماز، چیستی میزان و دلیل بر موجود میزان، صلوات و فضیلت آن، کیفیت صلوات و چیستی، از دیگر مباحثی است که در این اثر اشاره شده است.

علاقه‌مندان برای خرید اینترنتی این کتاب می‌توانند به نشانی اینترنتی www.bustaneketab.ir مراجعه کنند.

مطالب مرتبط
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.