عملیات جوانان فلسطینی سیلی به سازشکاران بود

مبلغ/ عملیات‌های استشهادی جوانان فلسطینی در سال جدید شمسی رنگ‌وبوی تازه‌ای گرفته است. مهم‌ترین ویژگی این عملیات‌ها را باید مسلحانه بودن و انجام آن‌ها در داخل اراضی ۱۹۴۸ برشمرد.

به گزارش «مبلغ» به نقل از قدس آنلاین، امری که بیش از تلفات صهیونیست‌ها اثرات مخرب و روانی بر ساکنان این اراضی دارد. انجام پنج عملیات استشهادی فقط در ۲۰روز کار را برای سرویس‌های امنیتی رژیم صهیونیستی آنچنان سخت کرده که این نهادها ناگزیر از انجام حملات کور به اردوگاه‌هایی همچون جنین شده‌اند. در همین زمینه در آخرین حمله آن‌ها به این اردوگاه، روز گذشته یک جوان فلسطینی به شهادت رسید. در پی این یورش، مقاومت غزه با یادآوری نبرد «سیف‌القدس»، اعلام کرد که جنین خط قرمز است.

به همین منظور و برای بررسی تحولات اخیر، تحرکات عربی-صهیونیستی در منطقه و واکنش محور مقاومت به آن با «ابراهیم ابو عتیله» تحلیلگر فلسطینی مقیم اردن گفت‌وگو کرده ایم که در ادامه جزئیات آن را می‌خوانید.

باتوجه به درگیری‌های چندروز گذشته به نظر شما یک انتفاضه فلسطینی یا جنگی دیگر را در آینده شاهد خواهیم بود؟

اتفاقاتی که طی روزهای گذشته در فلسطین و سرزمین‌های اشغالی رخ داده است، نتیجه طبیعی اقدامات رژیم صهیونیستی، تعرض آن به آزادی‌های عمومی و غصب زمین و حقوق فلسطینیان بوده و نشان می‌دهد ملت فلسطین یک ملت پویا و زنده است که تسلیم نخواهد شد و از درخواست حقوق خود تا آزادی کل سرزمین‌هایش دست بردار نخواهد بود. عملیات‌هایی که جوانان فلسطینی انجام می‌دهند نه فقط سیلی محکم به اشغالگران که همچنین یک ضربه محکم به هماهنگی‌های امنیتی است که توسط تشکیلات مزدور خودگردان انجام می‌شود.

تاکنون پنج عملیات شهادت طلبانه در عمق سرزمین‌های اشغالی به‌وقوع پیوسته که صهیونیست‌ها را به ترس انداخته است؛ به نظر شما این اتفاقات چه تأثیری در کلیت ماجرای فلسطین دارد؟

همان‌طور که می‌دانید موضوعی به نام قانون و جامعه بین‌المللی – که آمریکا آن‌گونه که در خدمت منافع قدرت‌های استعماری و صهیونیست‌ها باشد آن را قرائت می‌کند – یک موضوع دروغین است که به هیچ وجه حقوق ملت فلسطین، جایگاه و هدف آن را از سال ۱۹۴۸ تاکنون محقق نکرده است؛ ما همواره از جامعه بین‌الملل خواسته‌ایم حقوق ملت فلسطین محقق شود، اما همیشه خود را به نشنیدن و ندیدن زده و بر تمام جنایت‌های رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین سرپوش می‌گذارد. نگاه کنید آمریکا چگونه قدرت‌های شر را علیه عملیات نظامی روسیه در اوکراین مدیریت می‌کند و چگونه با ایران و تمام قدرت‌های آزادی‌خواه در جهان مقابله می‌کند. جامعه بین‌الملل صرفاً ابزاری است که تحت کنترل آمریکا قرار دارد و حاکمان جهانی هم در یک وادی متفاوتی از ملت‌ها قرار دارند. با وجود این، آنچه روی داده، تأثیر مثبتی بر تقویت جایگاه مسئله فلسطین در پیش چشم جهانیان داشته است. این یک پیام قوی است که بزرگ‌ترین هدف مردم فلسطین، جارو کردن نیروهای اشغالگر از هر وجب از خاک فلسطین است، فارغ از اینکه نیروهای امنیتی صهیونیستی در چه سطحی از قدرت هستند.

با توجه به اینکه روز پنجم ماه آوریل با عنوان «روز کودک فلسطینی» نام‌گذاری شده و به تازگی آن را پشت سرگذاشته‌ایم، وضعیت کودکان فلسطین و نحوه برخورد صهیونیست‌ها با آن‌ها را چگونه تبیین می‌کنید؟

صهیونیست‌ها به هیچ‌کس احترام نمی‌گذارند و حقوق بزرگ و کوچک را رعایت نمی‌کنند، کودکان زیادی در زندان‌های دشمن صهیونیستی به سر می‌برند. آن‌ها بدون هیچ توجهی به همه ملت فلسطین تعدی و تعرض می‌کنند. چه تعداد از کودکان در بازداشتگاه‌ها به حبس ابد محکوم می‌شوند، شاید دوربین‌های تلویزیونی و مطبوعاتی آزاد تصاویر بسیاری از تجاوزات صهیونیست‌ها علیه کودکان فلسطین را به نمایش گذاشته باشند،از  به آتش کشیدن خانواده‌ها تا شلیک کردن به کودکان در مقابل والدینشان . صهیونیست‌های یهودی تلمودی جز خودشان چیز دیگری را در جهان نمی‌بینند و براساس باورهایشان آن‌ها برترین روی زمین هستند و دیگران باید در خدمت آن‌ها باشند.

در هفته‌های گذشته سه اجلاس در نقب، شرم الشیخ و عقبه با حضور مصر، امارات، بحرین و مراکش برگزار شد که رژیم اسرائیل بازیگر اصلی آن بود. به نظر شما آیا این اجلاس‌ها به بهانه مقابله با ایران، موجب تشکیل ناتوی عربی-اسرائیلی خواهد شد؟

اجلاس‌هایی که همسو با روند عادی‌سازی کشورهای عربی با رژیم صهیونیستی انجام می‌شود، در چارچوب روند مستمرعادی‌سازی است و تحت تأثیر آمریکا و دشمنی آن با ملت‌ها در تمام نقاط زمین قرار می‌گیرد. آمریکا با این ادعا که ایران قصد سیطره بر کل منطقه را دارد، بازی خود را انجام داده است و از این رو با ایجاد درگیری‌ها  و جنگ‌های طائفه‌ای کشورهای عربی را فریب داد. اگرچه از مواضع برخی از حاکمان کشورها تعجب نمی‌کنم، اما همچنان به ملت‌های عرب به‌ویژه مصری‌ها که از سال ۱۹۷۸ عادی‌سازی با صهیونیست‌ها را رد می‌کنند، ایمان دارم.  بله، آمریکا در تلاش است تا یک ناتوی عربی را برای مقابله با ایران ایجاد کند، اما این مانند شناکردن بر خلاف جریان است و موضوع آسانی نیست؛ این‌گونه پیمان‌ها حتی اگر توسط رژیم‌های رسمی نیز صورت گیرد، از جانب مردم رد خواهدشد  و ادامه نخواهد یافت. طبیعی است قدرت‌های مقاومت مانند ایران به مقابله با آن اقدام کنند و از آنجایی که این پیمان آن‌طور که گفته می‌شود ضربه به ایران را در هدف دارد، مقابل آن مقاومت کرده و برای جلوگیری از تحقق اهداف آن اقدام خواهد کرد.

اظهارات سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در جزیره ابوموسی را که در آن به طور غیرمستقیم به بحرین و امارات نسبت به حضور صهیونیست‌ها در سرزمین‌هایشان هشدار داده بود، چگونه ارزیابی می‌کنید؟

اظهاراتی که سردار سلامی آنجا مطرح کرد با مواضع اعلام شده ایران مبنی بر خصومت با صهیونیست‌ها و حضور آن‌ها در منطقه همخوانی دارد و با توجه به اینکه هرگونه حضور صهیونیست‌ها در منطقه لزوماً برای مقابله با ایران است، بنابراین مقامات ایرانی با این‌گونه اظهارات از خود دفاع می‌کنند.

مطالب مرتبط
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.