«سرباز روز نهم»؛ روایت زندگی مدافع حرمی که روز تاسوعا به فیض شهادت رسید

مبلغ/ کتاب «سرباز روز نهم» روایتی از زندگی و زمانه بسیجی مدافع حرم شهید مصطفی صدرزاده، منتشر و راهی بازار نشر شد.

به گزارش «مبلغ» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، کتاب «سرباز روز نهم» نوشته نعیمه منتظری روایتی از زندگی و زمانه بسیجی مدافع حرم شهید مصطفی صدرزاده است. این اثر به تازگی وارد بازار کتاب شده است.

مصاحبه‌های این‌کتاب برعهده محمدمهدی رحیمی، پریسا وزیرلو، فرزانه مردی و تدوین آن برعهده نوید نوروزی و پریسا وزیرلو بوده است.

در بخشی از مقدمه این کتاب می‌خوانیم:

«کتاب پیش رو حاصل زندگی مجاهدانه و خستگی ناپذیر شخصی است که می‌تواند در دوره حاضر، بی شک الگویی دست یافتنی باشد. او که از سال ۱۳۹۲ با ده‌ها ترفند پایش را به سوریه باز می‌کند، ظرف دو سال از چهره‌های مؤثر مدافعان حرم می‌شود؛ تا جایی که سردار شهید سلیمانی را به تمجید وامی‌دارد.

در این کتاب سعی کردیم شهید و زندگی اش را آنطور که می‌تواند در میدان زندگی اجتماعی مردم الگو شود، نشان دهیم و نه صرفاً روایتی ماورایی و صرفاً معنوی و احساسی از شهید ترسیم کنیم. شاید گشتی در زندگینامه‌ها و خاطرات شهدا آنطور که نشر شده اند، ما را به این رهنمون کرد که: «ملموس و واقعی تصویر کنیم، نه دست نیافتنی!» … آنچه شهدا را الگو می‌کند، همه زندگی ایشان است. مصطفی شهید، زندگی فردی و خانوادگی شیرینی دارد که همین برای مخاطب خواندنی و لذتب خش خواهد بود؛ اما شقوق فرهنگی اجتماعی و اندیشه‌ای و حتی سیاسی زندگی ایشان، افقی را پیش رویمان باز می‌کند.

این کتاب با ۶۳۲ صفحه شمارگان هزار نسخه و قیمت ۱۲۰ هزار تومان عرضه شده است.

شهید مصطفی صدرزاده در سال ۹۲ برای دفاع از حرم حضرت زینب (س) با نام جهادی «سید ابراهیم»، داوطلبانه به سوریه اعزام شد. او فرمانده گردان عمار و جانشین تیپ فاطمیون بود که سرانجام پس از چندین بار زخمی شدن در درگیری با داعش، ظهر روز تاسوعا مقارن با اول آبان ماه سال ۹۴ در عملیات محرم در حومه حلب سوریه به آرزوی خود رسید. مزار این شهید در گلزار شهدای بهشت رضوان شهریار قرار دارد.

مطالب مرتبط
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.