حماس: مواضع ترکیه و بحرین در قبال عملیات تل‌آویو مایه تاسف است

مبلغ/ حماس از محکومیت عملیات تل‌آویو توسط امارات، ترکیه و بحرین ابراز تاسف کرد و با توصیف آن به اقدامی ننگین اعلام کرد که مقاومت حقی است که در تمامی حقوق و قوانین بین‌المللی تضمین شده است.

به گزارش «مبلغ» به نقل از ایسنا، به نقل از رای الیوم، حازم قاسم، سخنگوی جنبش اسلامی حماس در بیانیه‌ای، اقدام امارات، ترکیه و بحرین در محکوم کردن عملیات روز پنج‌شنبه در تل‌آویو را مایه تاسف و ننگ برای این کشورها دانست و این اقدام آنها را محکوم کرد.

قاسم خاطرنشان کرد که مقاومت مردم فلسطین برای دفاع از خود و اماکن مقدس است و این حقی است که در تمامی قوانین بین المللی و موازین بشردوستانه تضمین شده است.

سخنگوی حماس تاکید کرد که سیاست تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین و مقدسات آنها یکی از اشکال تروریسم و ​​نژادپرستی در جهان است.

سفارت ترکیه در اسرائیل عملیات در تل‌آویو را محکوم کرد و گفت: ترکیه حمله “تروریستی” در تل‌آویو را محکوم می‌کند و به اسرائیل و خانواده‌های قربانیان این عملیات تسلیت می‌گوید.

وزارت امور خارجه بحرین نیز در بیانیه اعلام کرد: بحرین تیراندازی “تروریستی” در تل‌آویو را به شدت محکوم می‌کند.

سفارت امارات در اراضی اشغالی نیز همچون ترکیه و بحرین، این اقدام را “تروریستی” خواند و آن را بشدت محکوم کرد.

به دنبال عملیات پنجشنبه در تل‌آویو ۳ اسرائیلی کشته شدند. رژیم صهیونیستی سحرگاه جمعه از شهادت”رعد فتحی زیدان خاظم”، مجری این عملیات در جریان درگیری با نیروهای ویژه اسرائیل خبر داد.

حازم قاسم این عملیات را در چارچوب پاسخی طبیعی و مشروع به تشدید جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین دانست و تاکید کرد که این جنبش در کنار مقاومت مردم فلسطین تحت هر شرایطی خواهد ایستاد.

مطالب مرتبط
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.