مجوز پخش اذان از مساجد مینیاپولیس آمریکا صادر شد

مبلغ/ مقامات شهر مینیاپولیس آمریکا اعلام کردند مسلمانان می‌توانند در تمام طول سال صدای اذان خود را از بلندگوهای مساجد این شهر پخش کنند.

به گزارش «مبلغ» به نقل از ایکنا به نقل از الجزیره، جمال عثمان، عضو شورای شهر مینیاپولیس  اعلام کرد که در صورت رعایت مقررات مربوط به کاهش سر و صدا، مساجد نیازی به درخواست مجوز برای پخش اذان از بلندگوهای خود نخواهند داشت.

پیش از این تصمیم، بسیاری از اعضای جامعه مسلمان مینیاپولیس برای آگاهی از زمان مناسب به‌منظور اقامه نماز مجبور به استفاده از زنگ هشدار بودند.

یوسف عبدالله، مدیر اجرایی انجمن اسلامی آمریکای شمالی، گفت: اذان که از عباراتی مانند «الله اکبر» به معنای «خدا بزرگ است» استفاده می‌کند به مسلمانان نزدیک مسجد این امکان را می‌دهد که بدانند زمان اقامه نماز به‌زودی فرا می‌رسد.

وی افزود: وقتی اذان را می‌شنوید و در خانه یا در دفتر خود یا هر کجا که هستید، می‌دانید که وقت نماز فرا رسیده است و برای اقامه نماز آماده می‌شوید. عبدالله ادامه داد: متولیان مساجد قصد دارند با همسایگان همکاری کنند و به همین دلیل اذان صبح برای حفظ آرامش افراد از مساجد پخش نمی‌شود.

وی تأکید کرد که در هر صورت این تغییر گامی در جهت درست برای برابری مذهبی است.

مقامات این شهر تصمیم گرفتند از ساعت ۷ صبح تا ۱۰ شب در تمام طول سال صدای اذان از طریق بلندگو پخش شود. شورای این شهر مصوبه‌ای را تصویب کرد که مساجد را قادر می‌سازد تا اذان ۳ نوبت نماز (ظهر، عصر و مغرب) را به شرطی که صدا از حد معینی فراتر نرود پخش کنند.

در بیانیه این شورا آمده است: مسلمانان بیش از ۴۰۰ سال است که بخشی از بافت اجتماعی آمریکا بوده‌اند و مینیاپولیس محل زندگی بیشترین تعداد سومالیایی‌ها و آفریقایی‌تباران است.

در این بیانیه تصریح شده است: مساجد سراسر شهر می‌توانند ماه مبارک رمضان را با اذان برگزار کنند.

جمال عثمان، یکی از اعضای شورای شهر، به المانیتور گفت: ما ناقوس کلیسا را امری ​​بدیهی می‌دانیم و اذان مشابه آن است. اسلام با هر دین دیگری در مینیاپولیس برابر است. جمعیت رو به رشد مسلمانان، عمدتاً از شرق آفریقا، امروز خوش‌شانس هستند، زیرا دین آنها مانند سایر ادیان به رسمیت شناخته شده است.

جمال عثمان ابراز امیدواری کرد که همه شهرهای ایالات متحده از مینیاپولیس الگوبرداری و سیاست‌هایی را اتخاذ کنند که منعکس کننده همه ادیان جامعه باشد.

در سال ۲۰۲۰، شهردار مینیاپولیس، جاکوب فری، پخش اذان پنج بار در روز را از  بلندگوهای مسجد دارالهجره در ماه رمضان تأیید کرد. بر اساس آمار سال ۲۰۱۷ تعداد مسلمانان شهرهای مینیاپولیس و سنت پل  ملقب به شهرهای دوقلو مینه‌سوتا  حدود ۱۸۲ هزار نفر است.

مطالب مرتبط
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.