همکاری مسیحیان و مسلمانان سوریه برای تهیه و توزیع افطار

مبلغ/ انجمن ساعد در سوریه برای نهمین سال متوالی در این کشور با تهیه افطار برای روزه‌داران تلاش دارد بخشی از مشکلات بسیار مردم این کشور جنگ‌زده را در ماه رمضان کاهش دهد.

به گزارش «مبلغ» به نقل از ایکنا به نقل از اسپوتنیک عربی، اعضای انجمن ساعد در چارچوب رویداد «نگران گرسنگی باشید»، در نهمین سال از فعالیت خود در ماه رمضان امسال نیز مشغول تدارک دیدن افطاری برای روزه‌داران این کشور است.

تداوم تحریم‌های گسترده آمریکا علیه سوریه، مردم این کشور جنگ‌زده را با مشکلات روزافزونی در تأمین نیازهای اولیه خود مواجه کرده است.

داوطلبان انجمن ساعد برای نهمین سال متوالی به اجرای طرح ماه مبارک رمضان خود با عنوان «نگران گرسنگی باشید» در کنار مسجد جامع اموی در شهر دمشق، اقدام به تهیه و توزیع افطاری برای روزه‌داران این کشور کرده‌اند. این انجمن در سال‌های گذشته موفق به توزیع چهار میلیون وعده غذایی در بین مردم سوریه شده است.

در این ابتکار مهم، تعداد زیادی از داوطلبان مسلمان و مسیحی شرکت دارند که در تهیه و رساندن وعده‌های غذایی به خانواده‌های روزه‌دار، همکاری می‌کنند. دیگر اعضا و نهادهای جامعه مدنی سوریه نیز مواد غذایی لازم و کمک‌های غیر نقدی را فراهم می‌کنند.

گروه اداری انجمن ساعد متشکل از ۴۵ نفر است اما تعداد داوطلبان بسیار زیاد و بالغ بر سه هزار نفر است که بخشی از این داوطلبان را جوانان اقلیت مسیحی سوریه تشکیل می‌دهند.

مطالب مرتبط
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.