«آزادی، قانون و سازمان» روانه بازار نشر شد

مبلغ/ تازه ترین کتاب رضا داوری اردکانی با عنوان «آزادی، قانون و سازمان» توسط انتشارات پگاه روزگار نو روانه بازار نشر شد.

به گزارش «مبلغ» به نقل از مهر، تازه‌ترین کتاب رضا داوری اردکانی، چهره ماندگار فلسفه و رئیس فرهنگستان علوم با عنوان «آزادی، قانون و سازمان» به تازگی توسط انتشارات پگاه روزگار نو روانه بازار نشر شده است.

عناوین فهرست اثر عبارتست از مقدمه، قانون و سازمان، قانون و آزادی، تاریخ و آزادی، آزادی در تاریخ، آزادی و عقل مشترک، آزادی و توسعه، خاتمه و نمایه.

در بخشی از این کتاب آمده است:

آزادی در جایی قرار ندارد که از آنجا به جای دیگر برود. آزادی به پای خود به هیچ جا نمی‌رود. زیرا خانه آزادی جان مردمان است و تا جان مهیا نشود آزادی نمی‌تواند در آن خانه کند. آزادی لقلقه زبان و امری صرفاً دانستنی و ستودنی نیست. بلکه امر وجودی پیوسته با جان آدمیان است و اگر جان طالب آن شود قیل و قال برمی خیزد تا آنجا که شاید صاحب آزادی جان خود را در داو قمار عشق و آزادی قرار دهد.

در این وضع چگونه مخالفان می‌توانند آن را از میان بردارند؟

اگر مقصود اینست که مستبدان، راه آزادی را بسته‌اند آیا به جای آن بهتر نیست که بگویند چون آزادی نبوده استبداد فرصت غلبه پیدا کرده است؟

آزادی را در جایی هم نمی‌فروشند و نمی‌توان آن را به صورت بسته بندی خرید و به خانه آورد. حتی خواندن کتاب‌های فلسفه سیاسی هم که بر اهل فلسفه و گروه‌های دیگری از دانشمندان فرض است برای رسیدن به آزادی کفایت نمی‌کند.

آزادی در جان‌های هماهنگ با نظام و روابط اجتماعی آزاد، تحقق سیاسی پیدا می‌کند.اگر چنین نظامی وجود ندارد باید در شرایط امکان آن اندیشه کرد.

مقدمه کامل این اثر به صورت اختصاصی در اختیار خبرنگار مهر قرار گرفته که علاقمندان به مطالعه آن می‌توانند اینجا را کلیک کنند.

این کتاب با ویراستاری سیدصادق سیاح در ۲۲۴ صفحه و قیمت ۷۹ هزار تومان منتشر شده است.

مطالب مرتبط
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.