حجت الاسلام وحیدی

«اُنس با قرآن» را اولویت قرار دهیم

به گزارش «مبلغ»، حجت الاسلام وحیدی در یادداشتی که به مناسبت ماه مبارک رمضان با محوریت «همراه با قرآن در ماه مهمانی خدا» در اختیار شفقنا قرار داد، آورده است: «چرا ماه رمضان چنین اهمیت و ارزش بالایی پیدا کرده است؟ علت عظمت و بزرگی این ماه در چیست؟ دلیل مبارکی این ماه چه می باشد؟

به نظر می رسد جواب سوالات بالا در یک کلمه است و آن «قرآن» می باشد. قرآن محور اصلی ارزش و اهمیت ماه رمضان است. اگر قرآن نبود، ماه رمضان چنین جایگاهی پیدا نمی کرد، این کلام حضرت حق است که به ماه رمضان جلوه ای چنین عطا کرده است.

در آیه ی ۱۸۵ سوره ی بقره وقتی که نامی از ماه رمضان آورده می شود، بلافاصله اولین ویژگی این ماه را نزول قرآن و جای گیری این کتاب جاوید الهی در دلِ آن می داند و بعد از ذکر قرآن در این ماه، سخن از وجوب روزه گفته شده است که احتمال می رود روزه هم به احترام قرآن و کلام الهی واجب شده تا مومنان با خودداری از پرداختن به امور غریزی، آمادگی خود را در جهت استفاده بیشتر از این مائده ی الهی فراهم آورند.

در سیره ی بعضی از بزرگان نقل شده که در ماه رمضان همه ی کتاب ها و مطالعات خود را کنار گذاشته و فقط به تلاوت و تعمق در قرآن می پرداختند و چندین ختم از این کلام الهی در این ماه انجام می دادند.

البته این نکته را هم متذکر شوم که حفظ، تلاوت، تدریس و تفسیر قرآن مطلوب است، اما آنچه به کار می آید و دنیا و آخرت انسان را نور می بخشد، «اُنس با قرآن» است که نصیب هر کسی نمی شود، امید است که در فرصت پیش آمده در این ماه، انس با این هدیه ی ارزشمند الهی را پیدا کنیم.»

مطالب مرتبط
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.