فعالان رسانه‌ای هند: به نفرت پراکنی علیه مسلمانان پایان دهید

مبلغ/ افزایش تهدیدها علیه اقلیت‌های مذهبی، به‌ویژه مسلمانان در هند باعث شده که چهره‌های برجسته رسانه‌ای از نهادهای قانونی این کشور بخواهند به وظایف قانونی خود عمل کرده و جلوی این تهدید‌ها را بگیرند.

به گزارش «مبلغ» به نقل از ایکنا به نقل از UCA News، این گروه از روزنامه‌نگاران و فعالان رسانه‌ای با صدور بیانیه‌ای افزایش نگران‌کننده تماس‌های علنی از طرف‌های مختلف برای حمله به اقلیت‌های مذهبی هند، به‌ویژه مسلمانان را محکوم کرده و گفتند که سکوت، گزینه آنها نیست.

آنها با بیان اینکه گاهی اوقات تهدیدها برای یک انتخابات است، گاهی اوقات یک تجمع سیاسی یا بحث بر سر پوشاک و یا حتی نمایش یک فیلم بوده، به این نکته اشاره کردند که با وجود رسانه‌ای شدن این تهدید‌ها، واکنش رهبران کشور سکوت بوده است.

روزنامه نگاران با اشاره به آخرین جنجال در ایالت کارناتاکا بر سر حجاب دانش‌آموزان دختر مسلمان، نفرت سیستماتیکی را یادآور شدند که به بهانه کووید-۱۹ علیه مسلمانان تبلیغ می‌شود، از جمله درخواست‌هایی که برخی قانونگذاران برای تحریم اجتماعی-اقتصادی مسلمانان ‌ارائه داده‌‎اند.

در ادامه این بیانیه آمده است: اصطلاح «جهاد کرونا» به طرز نگران‌کننده‌ای توسط بخش‌هایی از نهادهای رسانه‌ای ساخته و تقویت شد.

علیرغم فراخوان‌های آشکار برای خشونت یا تحریم یک جامعه (اقلیت مسلمان)، به نظر می‌رسد که قوه مجریه تمایلی به عمل به تعهدات قانون اساسی نداشت، بنابراین این تصور تقویت شد که مجرمان فراتر از قانون هستند.

بر اساس سرشماری ملی سال ۲۰۱۱، هندوها نزدیک به ۸۰ درصد از جمعیت ۱,۳ میلیاردی هند را تشکیل می‌دهند. مسلمانان با ۱۴.۳ درصد بزرگترین اقلیت هند بوده و مسیحیان ۲.۳ درصد جمعیت را تشکیل می‌دهند. سایر اقلیت‌ها مانند سیک‌ها، بودایی‌ها، جین‌ها، یهودیان و پارسی‌ها حضوری اندک و پراکنده در هند دارند.

از زمان به قدرت رسیدن حزب بهاراتیا جاناتا (BJP) حزب طرفدار هندوها در سال ۲۰۱۴، حملات هدفمند علیه مسلمانان و مسیحیان افزایش یافته است.

مطالب مرتبط
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.