جنایت رژیم صهیونیستی علیه کودکان فلسطینی؛ ۸۵۰بازداشت و ۱۵حکم حصرخانگی

مبلغ/ کمیته خانواده های اسیران قدس اعلام کرد: رژیم صهیونیستی درسال گذشته ضمن بازداشت ۸۵۰ کودک فلسطینی، مجازات بازداشت خانگی را برای ۱۵کودک در این شهر اعمال کرده است.

به گزارش «مبلغ» به نقل از ایرنا به نقل از القدس العربی، صهیونیستها برای تعداد زیادی از کودکان بازداشت شده، مجازات بازداشت خانگی مدت دار یا بدون مدت صادر کرده اند.

“امجد ابوعصب” رییس این کمیته با اعلام این خبر،گفت: دربازداشت خانگی، کودک حق بیرون رفتن از خانه راندارد ؛همچنین اجازه رفتن به بالکن یا نگاه کردن از پنجره منزل به بیرون را ندارد و فقط باید اوقات خود را در داخل اتاق های منزل بگذارند ودرصورت تخلف، کودک و خانواده وی مجازات می شوند.

وی ادامه داد: در این نوع مجازات خانواده باید بعنوان زندانبان کودک عمل کند که این موضوع آثار روانی بدی برای کودک و خانواده برجا می گذارد وکودک را در موقعیت تمرد دائمی از خواست های والدین قرار می دهد.

ابوعصب اضافه کرد: دراین شیوه مجازات، برنامه زندگی روزانه کودک مختل میشود زیرا درحالی که دیگر کودکان درحال بازی و انجام فعالیت های روزمره هستند، او خود را از این روند محروم حس می کند.

“مدحت دیبه” یکی از وکلای پرونده های کودکان بازداشتی نیز دراین باره گفت: اعمال بازداشت خانگی برای کودکان منافی اصول حقوق کودکان است زیرا متضمن شکنجه روحی آنان بوده و موجب محرومیت کودک از ادامه زندگی طبیعی و آموزشی وی می شود.

وی افزود: هدف صهیونیستها از اعمال این مجازات غیرقانونی به وجود آوردن قشری بیسواد و دچار اختلالات روانی است، آنان به عمد و باآگاهی از اینکه کودکان سربازان آینده خط مقدم دفاع از بیت المقدس ومسجدالاقصی هستند این مجازات را اعمال می کنند.

مطالب مرتبط
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.