ویدئو| دارونیسم دیجیتال چیست؟

مبلغ/ در دنیای دیجیتال هر آنچه در اطراف ماست به سرعت در حال تغییر و به‌روز شدن است. اصطلاح دارونیسم دیجیتال به معنای این است که سازمان‌ها‌ و شرکت‌ها برای ماندگاری و استمرار باید با سرعت و چابکی، خود را با تحولات و ویژگی‌های عصر دیجیتال هماهنگ کنند.

به گزارش «مبلغ» به نقل از فارس؛ در دنیای دیجیتال هر آنچه در اطراف ماست به‌سرعت در حال تغییر و به‌روز شدن است. اصطلاح دارونیسم دیجیتال به معنای این است که سازمان‌ها‌ و شرکت‌ها برای ماندگاری و استمرار باید با سرعت و چابکی، خود را با تحولات و ویژگی‌های عصر دیجیتال هماهنگ کنند. زیرا سرعت، عامل اساسی و تعیین‌کننده برتری شرکت‌ها و سازمان‌هاست.

بیش از ۸۵درصد شرکت‌های بزرگی که ۲۰سال پیش در جهان مشهور بودند اکنون یا از بین رفته‌اند و یا اسم‌ورسم قبلی را ندارند. دلیل اصلی آن، عدم انطباق‌پذیری این شرکت‌ها با تحولات عصر دیجیتال است.

در عصر دیجیتال، عامل اساسی و تعیین‌کننده برتری شرکت‌ها و سازمان‌ها، سرعت است. برخلاف عامل قبلی که در عصر صنعتی، ماهی‌های بزرگ، ماهی‌های کوچک را می‌بلعیدند، امروزه ماهی‌های سریع، ماهی‌های کند را می‌بلعند.

در واقع در مفهوم دارونیسم دیجیتال، تنها شرکت‌هایی باقی خواهند ماند که با سرعت و چابکی، بتوانند خودشان را با ویژگی‌های منطبق و اقتضائات عصر دیجیتال هماهنگ کنند.

مجمع جهانی اقتصاد طی گزارشی اعلام کرده است که تحول دیجیتال در یک دهه آینده می‌تواند ۱۰۰تریلیون دلار ارزش برای اقتصاد و جامعه به وجود آورد و تأکید شده که تحول دیجیتال، مختص و مربوط به یک صنعت نیست و تمام صنایع و اقتصاد موجود و سازوکارهای وابسته و مؤثر بر آن‌ها را در بر می‌گیرد.

در ادامه ویدئوی زیر را ببینید:

مطالب مرتبط
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.