رمان آخرالزمانی «کریستوفر» با موضوع «مهدویت» به دست خوانندگان رسید

مبلغ/ رمان آخرالزمانی «کریستوفر» با موضوع «مهدویت» نوشته آمنه پازوکی منتشر شد؛ اثری که اگر از کلیشه و شعار فاصله می‌گرفت، خواندنی‌تر بود.

به گزارش «مبلغ» به نقل از فارس، رمان «کریستوفر» نوشته آمنه پازوکی به تازگی وارد بازار نشر کشور شده است. این نویسنده، پیش از این رمانی به نام «ادموند» را به خوانندگان خود معرفی کرده بود و حالا، علاقه دارد تا در موضوع آخرالزمان، تجربه تازه‌ای از خود به جای بگذارد.

بخش پایانی کتاب را بخوانیم و بعد درباره اثر، بیش‌تر صحبت کنیم:

منتقم کربلا به زودی می‌آید.

جهاد به کریستوفر نگاه کرد که اشک همه صورتش را خیس کرده و به نقطه‌ای خیره مانده بود. از او پرسید: محمد جان به کجا اینطور خیره شده‌ای؟ کریستوفر همچنان به آن نقطه خیره مانده بود. زیر لب گفت: داستان عاشقی من از اربعین شروع شد و در اربعین به اوج رسید. احساس می‌کنم حاج رضا همین اطرافه و داره ما رو می‌بینه. فکر می‌کنیم تونستیم آرزوش رو برآورده کنیم.

جهاد نگاه معناداری به پایگاه اسرائیلی در حال سوختن انداخت و گفت: بهتره بگیم آرزوی همه شهدا به خصوص حاج قاسم و مهندس را برآورده کردیم. اسرائیل محکوم به نابودیه و تا نابودی کامل راه زیادی نمونده.

نسیم ملایمی وزید و پرچم قرمزرنگ آنها را بر فراز تپه به اهتزاز درآورد. هر سه نفر دست‌ها را در هم گره کرده و فریاد زدند: «لبیک یا مهدی» و صدای فریادشان در بلندی‌های جولان به زیبایی طنین افکند. در همین موقع بود که احساس کردند جمعیتی پشت سرشان ایستاده است. در کمال تعجب دیدند که دیگر دوستانش به همراه تعداد زیادی از مردم ساکن منطقه پشت سر آنها به سوختن آن پایگاه کفر و ظلم نگاه می‌کردند و با مشت‌های گره کرده تکرار می‌کردند: «لبیک یا مهدی»

این‌ها بخش‌هایی از رمان «کریستوفر» نوشته آمنه پازوکی است که سال ۹۲ به عنوان یک فعال مجازی مهدوی به یک همایش دوروزه در مسجد جمکران دعوت شده و در آن دو روز از لزوم کارهای هنری در زمینه منجی و به خصوص معرفی امام زمان(عج) در ابعاد جهانی، سخنان زیادی شنیده است. او متوجه شده که تا آن روز هیچ‌کس رمانی در قالب اهل بیت، به خصوص درباره مهدویت نوشته است. از آن موقع همیشه به این فکر می‌کرده که چطور می‌شود برای امام زمان(عج) یک رمان متفاوت نوشت؛ تا اینکه اسفند ۹۳ اولین طرح داستانی «ادموند» در ذهنش جرقه خورده و اولین رمان خود را برای امام زمان (عج) نوشته است.

حالا کسی که عاشق نوشته‌های بالزاک، گوستاو فلوبر، ویکتور هوگو، چارلز دیکنز، آوستین رومن رولان، الکساندر دوما، شکسپیر و از نویسنده‌های ایرانی، علاقه‌مند به آثار سیدمهدی شجاعی است، رمان دیگری نوشته که حال و هوای مهدوی دارد و آن، «کریستوفر» است با شخصیت اصلی آن به نام کریستوفر همیلتون، مامور ارشد ام آی ۵. او درست در لحظه‌ای که برای اولین بار در زندگی عاشق می‌شود، پایش به ماجرایی باز می‌شود که هم زندگی حرفه‌ای و هم زندگی خانوادگی‌اش زیر و رو می‌شود. کریستوفر ناچار می‌شود به عنوان یک مامور نفوذی وارد جمعی از دانشجویان و فعالان مسلمان انگلستان شود و ….

ادموند و کریستوفر، یک وجه مشترک دارند و آن، دشمن‌شناسی و توجه به موضوع مهدویت در آخرالزمان است.

این اثر ۳۸۳ صفحه‌ای را انتشارات «شهر کتابخون» در نوبت اول با قیمت ۹۹ هزار تومان در زمستان ۱۴۰۰ به بازار فرستاده است.

نکته کوتاه درباره این اثر آن است که نویسنده تا پختگی کامل قلم و پرهیز از عبارات شعارزده، فاصله معناداری دارد و ضروری است یک ویراستار باتجربه بر نوشته‌های او نظارت داشته باشد. بخش‌های آخر کتاب که در همین خبر به اشتراک گذاشتیم، چنین ادعایی را ثابت می‌کند و به ما می‌گوید با یک اثر عامه‌پسند مواجهیم.

مطالب مرتبط
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.