افزایش ۴۳ درصدی جمعیت شهرک نشینان صهیونیست در کرانه باختری

مبلغ/ روزنامه الشرق الاوسط از افزایش ۴۳ درصدی جمعیت صهیونیست‌ها در شهرک‌های کرانه باختری طی ۱۰ سال اخیر خبر داد.

به گزارش «مبلغ» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، شورای شهرک‌های صهیونیست نشین در کرانه باختری در گزارش سالانه خود اعلام کرد: تعداد شهرک نشینان فقط در کرانه باختری در حال حاضر به ۴۹۱ هزار و ۹۲۳ نفر رسیده است که در ۱۵۰ شهرک ساکن هستند.

به نوشته روزنامه الشرق الاوسط چاپ لندن، این رقم نشان می‌دهد طی ده سال گذشته و در دوره نخست وزیری بنیامین نتانیاهو، تعداد شهرک نشینان ۴۳ درصد افزایش یافته است. همچنین در این گزارش آمده است برخی شهرک‌ها در سال اخیر شاهد افزایش جمعیت ۹۲ درصدی بوده اند.

دیوید الحیانی، رئیس این شورای صهیونیستی گفت: امسال از مرز نیم میلیون شهرک نشین عبور خواهیم کرد و برای تحقق هدف یک میلیون شهرک نشین در کرانه باختری، تا قبل از پایان دهه کنونی آماده می‌شویم.

در این گزارش تعداد دقیق شهرک نشینان صهیونیست در قدس شرقی اشغالی، ذکر نشده است. بر اساس آخرین آمار ۲۲۰ هزار شهرک نشین در ۱۴ منطقه شهرکی مستقل در قدس شرقی ساکن هستند. علاوه بر این‌ها باید به شهرک‌های داخل محله‌های عربی در منطقه قدیمی قدس یعنی سلوان، راس العامود، شیخ جراح و دیگر مناطق اشاره کرد.

این گزارش همچنین وجود ۲۳ شهرک صنعتی با وسعت ۱۹۸۳۱ دونم (یک دونم هزار مترمربع است) را در کرانه باختری و برنامه ریزی برای ساخت ۳۵ شهرک صنعتی دیگر را در این منطقه با وسعت ۲۵۰۷۳ دونم نادیده گرفته است. علاوه بر همه این‌ها تل آویو به بهانه یافتن معادن زمین‌ها را در اختیار گرفته است و ۱۴۰ مکان را به عنوان منطقه حفاظت شده طبیعی در نقاط مختلف کرانه باختری اعلام و ۲۵۰ خانه متعلق به فلسطینیان را ویران کرد و ۴۵۰ انبار، مکان تجاری و حفظ حیوانات را به بهانه نداشتن مجوز از بین برد و به بیش از ۳۵۰ منزل اخطار داده است.

به موجب قوانین بین المللی، شهرکسازی‌های رژیم صهیونیستی غیرقانونی است و قطعنامه‌های شورای امنیت و مجمع عمومی سازمان ملل تاکید می‌کند این شهرک‌های ساخته شده در اراضی اشغالی فلسطین، به منزله جنایت جنگی است.

مطالب مرتبط
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.