استفاده از هوش مصنوعی برای چاپ دقیق قرآن

مبلغ/ اداره امور اسلامی دبی قصد دارد با استفاده از فن‌آوری هوش مصنوعی، فرآیند نظارت دقیق بر چاپ نسخه‌های بدون اشکال قرآن کریم را تسهیل کند.

به گزارش «مبلغ» به نقل از ایکنا؛ به نقل از الخلیج، اداره امور اسلامی و فعالیت‌های خیریه دبی به نمایندگی از اداره تحقیقات این منطقه در نظر دارد با استفاده از هوش مصنوعی و فناوری یادگیری ماشینی، سیستم جامع دیجیتالی سازی و خودکارسازی بررسی و مقایسه را برای  چاپ قرآن شیخ مکتوم بن راشد آل مکتوم پیاده‌سازی کند.

این فناوری می‌تواند کوچک‌ترین تفاوت‌ها را بین نسخه‌های چاپی و نسخه اصلی تشخیص دهد و اطمینان حاصل کند که هیچ خطا یا تغییری در نسخه‌های قرآن راه نمی‌یابد.

در این زمینه، علی المرزوقی، مدیر گروه تحقیقات، تأیید کرد که برنامه ممیزی قرآن با پشتیبانی هوش مصنوعی، قرآن چاپی جدید را بررسی می‌کند تا اطمینان حاصل شود که نسخه‌های جدید کاملا مطابق با نسخه اصلی قرآن باشد.

وی تصریح کرد: برنامه جدید با هدف بهره‌گیری از فناوری روز در خدمت قرآن کریم، بهبود روند بررسی و تأیید اعتبار که تاکنون به صورت دستی انجام و ساعات کاری زیادی صرف آن می‌شد و نظارتی که باید به درستی و مطابق با استانداردهای اداره انجام شود طراحی شده است.

قابلیت‌های تصحیح قرآن با هوش مصنوعی، عیوب صفحه‌آرایی، چینش صفحات، ایرادات چاپ و جوهر و همچنین اشتباهات در کلمات مانند افتادگی حروف را مشخص می‌کند و همچنین فضاهای اضافه غیرعادی یا غیرضروری در صفحات قرآن را آشکار می‌سازد.

مطالب مرتبط
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.