حماس: فرانسه نمی‌تواند به اشغالگران صهیونیست مشروعیت بخشد

مبلغ/ حماس ضمن محکوم کردن اظهارات نخست وزیر فرانسه که قدس را پایتخت یهودی‌ها خوانده بود، تأکید کرد که سیاست ضد و نقیض پاریس در قبال آرمان فلسطین، هرگز به رژیم اشغالگر مشروعیتی برای تصاحب قدس اشغالی نمی‌دهد.

به گزارش «مبلغ» به نقل از ایکنا به نقل از العهد، حماس با صدور بیانیه‌ای اظهارات ژان کاستکس، نخست‌وزیر فرانسه که قدس اشغالی را پایتخت ابدی ملت یهود خوانده بود، محکوم کرد.

این جنبش تأکید کرد: این اظهارات، جانبداری آشکار نسبت به رژیم اشغالگر صهیونیستی و برنامه‌های نژادپرستانه و سیاست استعماری آن علیه ملت فلسطین، حقوق مشروع و سرزمین غصب شده آنهاست که تمامی موازین، منشورها و قطعنامه‌های بین المللی آن را رد و محکوم می‌کنند.

حماس با بیان اینکه اظهارات نخست وزیر فرانسه حتی با موضع اتحادیه اروپا که فرانسه یکی از ارکان آن است موافق نیست، گفت: این اظهارات همچنین رژیم اشغالگر را برای ادامه جنایات خود علیه شهر اشغالی بیت‌المقدس و اماکن مقدس اسلامی و مسیحی آن تحریک می‌کند.

این جنبش افزود: اظهارات نخست وزیر فرانسه هنگام شرکت در شام سالانه شورای نمایندگی نهادهای یهودی در فرانسه، مصداق واقعی مالکیت بخشیدن به کسی است که مستحقش نیست و این گفته‌ها هرگز به رژیم اشغالگر مشروعیتی برای تصاحب قدس اشغالی نمی‌دهد.

حماس گفت: سخن نخست وزیر فرانسه بیانگر سیاست استاندارهای دوگانه غیرقابل قبولی است که دولت فرانسه در برخورد با آرمان عادلانه ملت فلسطین به کار می‌گیرد؛ اما ملت فلسطین بر حق مشروع خود در آزادسازی و بازگشت آوارگان و تشکیل کشور مستقل فلسطین به پایتخت ابدی قدس شریف ثابت قدم خواهد ماند.

مطالب مرتبط
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.