هاآرتص: پهپاد حزب‌الله بخشی از جنگ روانی علیه اسرائیل است

مبلغ/ یک رسانه عبری زبان در یادداشتی نفوذ پهپاد حزب‌الله لبنان به اراضی اشغالی را بخشی از جنگ روانی علیه این رژیم خواند.

به گزارش «مبلغ» به نقل از ایسنا، روزنامه عبری زبان هاآرتص با انتشار یادداشتی به نفوذ پهپاد حزب‌الله لبنان به اراضی اشغالی و ناتوانی ارتش رژیم صهیونیستی در رهگیری آن پرداخته است.

در این یادداشت آمده است که ارتش رژیم اشغالگر در شناسایی ماهیت شی پرنده‌ای که بعد از ظهر جمعه گذشته برای مدتی در آسمان فلسطین اشغالی پرواز کرد، تردید داشت، اما در نهایت به نفوذ به یک هواپیمای کوچک به ارازی اشغالی و موفقیت آن در بازگشت سالم به آغوش اپراتورهای حزب الله در جنوب لبنان اذعان کرد.

هاآرتص در ادامه آورده است: حزب‌الله مسئولیت به پرواز درآوردن این هواپیمای کوچک (پهپاد)  را بر عهده گرفت، اما تصاویر را منتشر نکرد، ممکن است این مسئله به محدودیت‌های فنی مربوط شود یا شاید این حزب منتظر زمان مناسبی برای افشای آن‌ها در شرایط جنگ روانی علیه اسرائیل است.

عاموس هارئیل نویسنده این یادداشت معتقد است: به دلیل عدم هشدار اطلاعاتی قبلی، نفوذ این هواپیمای کوچک ارتش اسرائیل را غافلگیر کرد و به همین دلیل آژیرهای خطر در شمال فعال شد که باعث وحشت مردم شد.

وی ادامه داد: حزب‌الله همچنین به شکل قابل توجه و فزاینده‌ای از گلایدرها (هواپیماهای بدون موتور) استفاده می‌کند و این گلایدرها به منظور جمع‌آوری اطلاعات یا تحریک عمدی علیه اسرائیل به مرزهای شمالی نفوذ می‌کنند.

در ادامه این یادداشت آمده است: نفوذ هواپیمای کوچک حزب‌الله طی جمعه گذشته، حامل پیامی از سوی این حزب است مبنی بر اینکه حتی اگر ارتش اسرائیل هر بار یک پهپاد ما را سرنگون کند، می‌توانیم هر زمان که بخواهیم به الجلیل دسترسی داشته باشیم، و اگر اسرائیل معتقد باشد که می‌تواند حاکمیت لبنان را با پروازهای جنگنده‌هایش نقض کند، حزب‌الله نیز در جنوب اقدام مشابهی را انجام خواهد داد.

حزب‌الله لبنان جمعه در بیانیه‌ای اعلام کرد: مقاومت اسلامی لبنان پهپاد “حسان” را در داخل اراضی اشغالی به پرواز درآورد و این پهپاد به مدت ۴۰ دقیقه در منطقه مورد هدف عملیات شناسایی را در طول ۷۰ کیلومتر در شمال اراضی اشغالی انجام داد.

در این بیانیه آمده است: این پهپاد بعد از انجام مأموریت خود با موفقیت به حریم هوایی لبنان بازگشت بدون اینکه آسیبی به آن برسد، هرچند که ارتش اسرائیل برای سرنگونی آن تلاش زیادی کرد.

ارتش رژیم صهیونیستی نیز اذعان کرد که در رهگیری پهپادی که وارد حریم هوایی لبنان شده است، شکست خورد.

مطالب مرتبط
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.