انگیزه ذهنی برای مقابله با تغییرات اقلیمی

مبلغ/ تقویت عملکرد ذهن موجب برانگیختن احساسات نسبت به آثار تاثیرات اقلیمی می‌شود.

به گزارش «مبلغ» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، بیشتر مردم خواهان کاهش سرعت تغییرات اقلیمی هستند، اما بیشتر آن‌ها به شیوه مناسب رفتار نمی‌کنند. محققان در دانشگاه برن از تحریک مغز استفاده کرده اند تا نشان دهند ایجاد توانایی همدردی با قربانیان تغییرات اقلیمی در آینده موجب بروز رفتار‌های مناسب می‌شود.

داریا ناچ، استاد علوم اعصاب اجتماعی در دانشگاه برن به تازگی درباره دلایلی که ما را از رفتار مناسب تغییرات اقلیمی باز می‌دارد مطالعات عصب شناختی انجام داده، که در مجله بین المللی cortex منتشر شده است.

در این پژوهش، محققان دریافتند که اگر مردم بتوانند با فردی همذات پنداری کنند نسبت به آن فرد احساس مسئولیت بیشتری می‌کنند، که نواحی عملکردی مغز در موضوعات مورد بحث را می‌توان با بازخورد عصبی و مدیتیشن تقویت کرد. این موضوع میتواند به تصویرسازی آثار تغییرات اقلیمی کمک کند.

بازخورد عصبی، عملکردی است که با استفاده از امواج الکتریکی مغز و دادن بازخورد به فرد تلاش می‌کند که نوعی خودتنظیمی را در فرد ایجاد کند. این روش از سال ۲۰۱۴ بعنوان یکی از شیوه‌های درمان پیش فعالی مورد توجه قرار گرفته است.

داریا ناچ گفت: این شرایط باعث می‌شود افراد به جای صحبت در مورد یک نسل ناشناس، وضعیت نسل‌های آینده را با تصورات پیش ساخته درک کنند و به دنبال محافظت از آن باشند.

مطالب مرتبط
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.