موج جدید فشارها بر مسلمانان و زنان محجبه در هند

مبلغ/ افزایش فشارها بر مسلمانان در هند با واکنش‎هایی همراه شده است.

به گزارش «مبلغ» به نقل از میزان، فیلم‌های ویدئویی منتشر شده که دانش‌ آموزان مسلمان دختر در ایالت کارناتاکا هند را در ورودی بسته دانشگاه نشان می‌دهد و عاجزانه از مدیر خود می‌خواهند اجازه ورود به دانشگاه را بدهد، فضای خطرناکی را که این جامعه اقلیت تحت محاصره سیاسی در هند با آن روبرو است، نشان می‌دهد.

به گزارش «میدل ایست آی»، زنان در هند به دلیل پوشیدن روسری یا چادر از حضور در کلاس‌ها محروم شده‎اند؛ بدون هیچ حمایتی از سوی دولت «نارندرا مودی»، زنان جوان به رسانه‌ها روی آورده‎اند تا مشکلات خود را مطرح کنند، به این امید که در نهایت بتوانند در امتحانات خود شرکت کنند و در آینده شغلی داشته باشند.

در حالی که در سال‌های اخیر حملات و سخنان نفرت پراکنی توسط اعضای اکثریت هندو در هند علیه جوامع غیر هندو افزایش یافته است، چنین خشونتی موضوع جدیدی نیست؛ مسلمانان به عنوان یک تهدید جمعیتی و سیاسی خاص برای هندو‌ها به تصویر کشیده می‌شوند.

مسلمانان در هند به قتل عام تهدید شده‎اند، توسط اوباش مورد حمله قرار گرفته‎اند که آن‌ها را وادار به سر دادن شعار‌های هندو می‌کنند، به طرز وحشیانه‌ای مورد ضرب و شتم قرار گرفته و زنده زنده سوزانده شده‎ و مساجد آن‌ها تخریب شده‎اند.

تا همین اواخر، مردان مسلمان به بهانه اقدامات ضد تروریسم  مورد تعرض هندو‌ها بودند اما اکنون زنان مسلمان به طور فزاینده‌ای مورد حمله قرار می‌گیرند.

شبکه‌های هندو‌ها و طرفداران آنها حراج‌هایی را به صورت آنلاین منتشر کرده‌اند که توهین‌های تحقیرآمیزی علیه زنان مسلمان استفاده می‌کنند.

مردان و زنان هندو در اعتراض به حجاب در محوطه دانشگاه مدعی شده‎اند که حقوق هندوها توسط زنان مسلمانی که لباس اسلامی به تن دارند، نقض می‌شود.

مسلمانان در حال حاضر یک اقلیت در هند به حساب می‌آیند؛ هندو‌ها ۷۹.۸ درصد از جمعیت هند را تشکیل می‌دهند، در حالی که مسلمانان ۱۴.۲ درصد هستند.

در همین حال، دانش‌آموزان مسلمان نگران تأثیری که یک مشاجره طولانی‌ مدت می‌تواند بر نمرات آن‌ها بگذارد، هستند و از چگونگی تشدید حملات به هویت مذهبی آن‌ها متحیر شده‌اند.

برخی از مسئولان موسسات آموزشی هند گفته‌اند که تحت دستور دولت این کشور فعالیت می‌کنند، در حالی که مسئولان نیز ادعا کرده‌اند که حجاب ناقض مقررات لباس این موسسات است.

ترس آفرینی اوباش علیه دختران مسلمان، که توسط سران سیاسی هند تقویت شده است، از «کارناتاکا» به ایالت‌های دیگر گسترش یافته است.

وزیر آموزش و پرورش «مادیا پرادش»، اخیراً گفته است که حجاب در مدارس این ایالت ممنوع خواهد شد.

افراط گرایان هندو از مسئله حجاب استفاده کرده‎اند تا مسلمانان را به عنوان افراد خارجی مشکل ساز معرفی کنند.

در پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی، سخنگویان سازمان‌های افراطی هندو، حجاب را به‌ عنوان ظلم مورد تمسخر قرار داده‌اند و حجاب زنان مسلمان را به سخره می‌گیرند.

به تازگی ویدئویی از یک زن مسلمان در هند منتشر شد که در آن دیده می‌شود وی در حال رفتن به مرکز آموزشی است اما توسط جمعیتی از مردان جوان هندو که شعار‌های تهدیدآمیز برای او سر می‎دادند، تعقیب می‌شد.

او به جای فرار، شعار «الله اکبر» سر داد و به خاطر شجاعتش در ایستادگی بر موضع خود تحسین شد؛ امروز او را به عنوان یک مبارز برای موضوع حجاب می‌شناسند.

مطالب مرتبط
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.