شیخ ماهر حمود: بینش نافذ آیت‌الله خامنه‌ای رمز پایداری انقلاب اسلامی است

مبلغ/ «شیخ ماهر حمود»، رئیس انجمن علمای مقاومت در لبنان تاکید کرد که بصیرت و بینش نافذ آیت الله خامنه‌ای در عمل به آرمان‌های امام خمینی(ره) رمز پایداری انقلاب اسلامی است.

به گزارش «مبلغ» به نقل از فارس، رئیس انجمن علمای مقاومت در لبنان گفت که جمهوری اسلامی ایران بر خلاف خیلی از کشورهای اسلامی در نام و عمل اسلامی است.

شیخ «ماهر حمود» در گفت‌و‌گوی اختصاصی با فارس در مورد ابعاد و آثار انقلاب اسلامی ایران در لبنان گفت: پیروزی انقلاب اسلامی در ایران تقریبا مصادف با حمله اسرائیل به لبنان بود، یعنی حدود کمتر از سه سال بین آنها فاصله بود و خداوند متعال حکم کرد که این همزمانی اتفاقی مثبت باشد.

وی افزود: تاثیر اصلی انقلاب اسلامی ایران بر مقاومت موجب شد که مقاومت در طول این چهل سال عملکرد خوبی داشته باشد و نتیجه آن آزادی لبنان و نجات آن از شر اسرائیل بود، بخصوص زمانی در سال ۱۹۸۲ میلادی (۱۳۶۰ شمسی) که اسرائیل می‌خواست از طریق بشیر الجمیل، لبنان را کاملا تحت تسلط خود بگیرد. مقاومت با پیروزی‌ها و موضع‌گیری‌های خود، بسیاری از توطئه‌ها برای ضربه زدن به وطن یا بازگرداندن جنگ داخلی از طریق جنگ فرقه‌ای یا مذهبی خنثی کرد.

شیخ حمود با اشاره به اینکه ایران در امور لبنان دخالت نکرده است، گفت حمایت ایران از مقاومت دلیل اصلی حفظ موجودیت لبنان از صهیونیستی- آمریکایی شدن، عادی‌سازی و همه پروژه‌های بد بود.

وی با اشاره به نقش امام خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران در مقابله با راهبرد خصمانه آمریکا و رژیم صهیونیستی نظیر پروژه خاورمیانه بزرگ، معامله قرن و عادی سازی گفت: امام خامنه‌ای یک شخصیت معمولی در تاریخ امت اسلامی نبوده است؛ زیرا ایشان به روشنی بینشی را که هیچ نمونه نداشته است حفظ کردند و راه امام خمینی را کامل کردند؛ بخصوص که کسی باور نمی‌کرد امام(ره) بتواند امپراطوری بزرگی در حد و اندازه امپراطوری شاهنشاهی در ایران را نابود کند که مورد حمایت آمریکا، اسرائیل و استکبار قرار داشت.

رئیس انجمن علمای مقاومت لبنان تاکید کرد: امام خامنه‌ای با بصیرت و بینشی نافذ، سعه صدر و سخنانی بسیار تاثیرگذار و قانع کننده توانسته است همه این بیش از سی سال گذشته رهبری انقلاب اسلامی را برعهده داشته باشد.

شیخ حمود با اشاره به خیال برخی درباره اینکه انقلاب اسلامی با ارتحال امام خمینی(ره) تمام می شود، گفت: برخی تصور می‌کردند ایران فقط در اسم خود یک کشور اسلامی می‌شود، مثل چیزی که الان در عربستان سعودی است یعنی کشوری که در نام و شعار خود اسلامی است؛ اما در واقع کشوری آمریکایی است.

رئیس انجمن علمای مقاومت در لبنان افزود: از همین روست که باید بگوییم شاید واژه کافی برای بیان بصیرت، تدبیر و استواری رهبر خامنه ای (مدظله العالی) پیدا نکنیم.

شیخ ماهر حمود در پاسخ به سوالی درباره علت نفوذ ایدئولوژی انقلاب اسلامی در دل مردم منطقه گفت: بدون شک موفقیت ایران در به دست آوردن دل بسیاری از مؤمنان و مستضعفان هماهنگی بین شعار و عمل آن است و این چیزی است که در بسیاری از انقلاب‌هایی که ما شاهد بوده ایم، رخ نداده است و دفاع از فلسطین و مقاومت نمونه آن است.

وی تصریح کرد: بی شک گسترش ایدئولوژی انقلاب اسلامی در دل مستضعفان ناشی از غلبه بر پایبندی به سیاست آمریکا و دیکته‌های غرب است، چرا که شعارهای آن صادقانه و مردمی است و ملت‌ها متوجه شده‌اند که شعارهای بزرگ و پرطمطراق عملی نمی‌شود و فقط برای فریب ملت‌هاست و در عمل اجرا نمی‌شود؛ بنابراین جمهوری اسلامی ایران به اخلاص و پایبندی واقعی به شعارهای خود متمایز بوده است.

شیخ حمود گفت: انقلاب اسلامی ایران زمانی به دفاع از آرمان فلسطین برخاست که مصر از دایره مناقشه اعراب و اسرائیل خارج شده بود و ملت‌های عربی و اسلامی از وضعیت موجود و شکست‌های رژیم های عربی در برابر اسرائیل احساس یاس و نومیدی کرده بودند و شعار انقلاب اسلامی ایران در دفاع از فلسطین به نوعی امید را در دل امت اسلامی زنده کرد.

مطالب مرتبط
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.