انصراف مخترع کویتی از حضور در اکسپو دبی در حمایت از آرمان فلسطین

مبلغ/ جنان الشهاب، مخترع کویتی در مخالفت با دعوت نمایشگاه اکسپو دبی به برگزاری مراسم جشن موسوم به «روز ملی اسرائیل» از شرکت در نمایشگاه اکسپو دبی انصراف داد.

به گزارش «ملبغ» به نقل از ایکنا به نقل از القدس العربی، جنان الشهاب، مخترع و مهندس کویتی پس از انتشار اعلامیه‌ای در حساب کاربری این نمایشگاه مبنی بر دعوت به برگزاری جشن موسوم به «روز ملی اسرائیل»، تصمیم گرفت حضور خود در نمایشگاه «اکسپو ۲۰۲۰» را به‌طور رسمی لغو کند.

اکانت اکسپو دبی در وبسایت اینستاگرام، تصویری را از پاویون رژیم صهیونیستی در این نمایشگاه با عبارت «بیایید با اسرائیل جشن بگیریم» قرار داده بود که شهاب از طریق همان استوری با عبارت «And Unfollow» (و آنفالو) پاسخ داد و افزود: «من انصراف خود را از اکسپو اعلام می‌کنم».

انصراف این مخترع کویتی از نمایشگاه اکسپو دبی، مورد تحسین بسیاری از کاربران عرب شبکه‌های اجتماعی قرار گرفت که از پایبندی کویت به مواضع ثابت خود مبنی بر رد عادی‌سازی با این رژیم اشغالگر ابراز غرور کردند.

کناره‌گیری این مهندس که چندین جایزه بین‌المللی را از آن خود کرد، چند روز پس از کناره‌گیری محمد العوادی، تنیسور کویتی صورت گرفت که عکس‌هایش به پاس قدردانی از نقش او در رد عادی‌سازی، در خیابان‌های کویت پخش شد.

جنان الشهاب، یک مهندس و مخترع کویتی است که پس از شرکت در نمایشگاه فنی که در سال ۲۰۲۱ در روسیه با مشارکت ۳۰ کشور از سراسر جهان برگزار شد، موفق به کسب سه مدال طلا از سازمان‌های بین‌المللی مرتبط با اختراعات در زمینه سلول‌های الکترومغناطیسی برای انتقال برق بی‌سیم از راه دور شد.

مطالب مرتبط
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.