تصویب قانون گرامیداشت روز جهانی حجاب در ایالت میشیگان

مبلغ/ سنای ایالت میشیگان آمریکا تصویب کرد اول فوریه به عنوان روز جهانی حجاب در این ایالت گرامی داشته شود.

به گزارش «مبلغ» به نقل از ایکنا به نقل از wdet، روز گذشته (سه‌شنبه)، زنان از ۱۵۰ کشور جهان دهمین سال روز جهانی حجاب را که در فوریه هر سال برگزار می‌شود، جشن گرفتند. مجلس سنای میشیگان با تصویب قطعنامه‌ای این روز را در سراسر این ایالت که حدود ۳۰۰ هزار مسلمان در آن زندگی می‌کنند به رسمیت شناخت.

سناتور ایالتی استفانی چانگ این قطعنامه را به مجلس نمایندگان ارائه کرد. او با ربکا اسلام، مدیر اجرایی سازمان APIA Vote-MI و اعضای جامعه مسلمانان برای این اقدام همکاری و مشورت کرده است.

چانگ در بیانیه‌ای گفت: روز جهانی حجاب روز همبستگی بوده و این روزی است برای به رسمیت شناختن میلیون‌ها زن مسلمان در سراسر جهان که حجاب را انتخاب می‌کنند و زندگی متواضعانه‌ای دارند. چانگ گفت: این یک دعوت آشکار از زنان در هر طبقه‌ای است که برای یک روز حجاب داشته باشند و برای اعلام همبستگی در کنار زنان مسلمان بایستند.

ناظمه خان، مؤسس و مدیر عامل سازمان روز جهانی حجاب می‌گوید که روز جهانی حجاب را برای آموزش مردم در مورد حجاب پایه‌ریزی کرده است.

وی می‌گوید: روز جهانی حجاب را در سال ۲۰۱۳ پس از اینکه شخصاً به دلیل پوشیدن روسری مورد تبعیض قرار گرفتم، تأسیس کردم. من می‌خواستم با دعوت از زنان از هر دین و نژادی که فقط یک روز حجاب  داشته باشند باعث افزایش آگاهی شوم و حجاب را عادی کنم.

این روز در ایالت نیویورک در سال ۲۰۱۷ توسط سنای ایالتی به رسمیت شناخته شد. زنان مسلمان اغلب از این روز برای آموزش مردم استفاده می‌کنند. شعار روز جهانی حجاب امسال «پوشیده و نه سرکوب شده» بود.

ناظمه خان، که مؤسس سازمان روز جهانی حجاب است ادامه داد: ما در مورد توانمندسازی زنان صحبت می‌کنیم؛ مردم باید بدانند که وقتی به زنان مسلمان برچسب مظلومیت می‌زنیم، قدرت آنها به عنوان زن سلب می‌شود و این خود نوعی ظلم است.

خان می‌گوید بدن و حجاب زنان در سرتاسر جهان تحت نظارت قرار می‌گیرد، از جمله در اروپا که پارلمان فرانسه اخیراً پیشنهاد ممنوعیت حجاب در رویدادهای ورزشی را داده است.

او می‌خواهد مردم بدانند که بسیاری از زنان مسلمان حجاب را به عنوان نماد ایمان به عنوان پیوند روحی و جسمی با خدا انتخاب کرده‌اند.

وی افزود: این انتخابی است که من انجام دادم و از آن بسیار راضی هستم. وقتی حجابم را می‌پوشم احساس می‌کنم قدرتمند هستم. من سفیر اسلام هستم و این مسئولیت بزرگی است که ایمان زیبای خود را به درستی نشان دهم و واقعاً احساس افتخار می‌کنم که این امتیاز  به من داده شده است.

مطالب مرتبط
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.