درخواست تحریم مرکز تجاری لبنان به دلیل حجاب‌ستیزی

مبلغ/ امتناع یک مرکز تجاری در لبنان از پذیرش فروشنده محجبه برای فروش لوازم منزل، خشم مردم این کشور را برانگیخت و لبنانی‎ها تحریم این فروشگاه را خواستار شدند.

به گزارش «مبلغ» به نقل از ایکنا به نقل از العربی الجدید، سمیه حجازی، سرآشپز لبنانی که یک وبلاگ نویس مشهور لبنانی نیز هست، در صفحه اینستاگرام خود فاش کرد که فروشگاه «fullhouse» با او در خصوص مطلبی که وی در وبلاگ خود درباره حجاب یک فروشنده محجبه نوشته، تماس گرفته است.

سمیه در وبلاگ خود درباره اقدام مرکز تجاری ABC در منطقه الاشرفیه بیروت که فروشنده جدیدی را جایگزین یک خانم فروشنده محجبه به دلیل پوشش حجاب کرده، مطلبی نوشت و اعلام کرد این مرکز تجاری در توجیه اقدام خود، توضیح داده است که پوشش حجاب با سیاست‌های این مرکز در تعارض است.

به گفته سمیه حجازی، فروشگاه «fullhouse» توضیحات این مرکز تجاری را توهین آمیز دانسته و تأکید کرده که با همه انواع تبعیض مخالف است و به دنبال این اقدام همه غرفه‌های وابسته به این مرکز تجاری را تعطیل کرده است.

سمیه در صفحه خود پیام فروشگاه فول هاوس را در پاسخ به اقدام مرکز تجاری ‌ABC منتشر کرده و با این مرکز به اشتراک گذاشته است.

وی توضیح داده که مهم نیست این اتفاق برای چه کسی رخ داده است، بلکه درس این ماجرا آن است که سکوت در برابر نژادپرستی قابل قبول نیست. مهم این است که می‌توانیم در این مورد صحبت کنیم و صدای خود را به گوش جهانیان برسانیم. می‌توانیم درباره شرکت‌ها، مدارس و افرادی صحبت کنیم که یک زن جوان را فقط به دلیل محجبه بودن کنار می‌گذارند یا او را مورد تعرض قرار می‌دهند.

مطالب مرتبط
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.