«سفر به مرکز زمین» را با اثری از ژول ورن تجربه کنید

مبلغ/ انتشارات ثالث کتاب «سفر به مرکز زمین» اثر ژول ورن را با ترجمه شیوا مقانلو منتشر کرد.

به گزارش «مبلغ» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، کتاب «سفر به مرکز زمین» اثر ژول ورن با ترجمه شیوا مقانلو در انتشارات ثالث منتشر شد. این کتاب در فصل‌های مختلفی نوشته شده است از جمله آن‌ها می‌توان به «پوست نوشته اسرارآمیز»، «من کلید رمز را یافتم»، «ما آماده می‌شویم»، «سفر آغاز می‌شود» و «هانس راهنمای ما می‌شود»، «صعود از کوه اسنی فلس»، «به سوی پایین»، «سه هزار متر پایین تر»، «در جستجوی آب»، «آب را یافتیم»، «در زیر دریا»، «دریای زیرزمینی»، «مسافرت بر روی آب»، «طوفان»، «نجات از دریا»، «یافته‌های شگفت آور»، «پرتاب از دهانه آتشفشان» و «بازگشت» اشاره کرد.

ژول ورن نویسنده و آینده‌نگر فرانسوی بود که کتاب‌های زیادی با مضمون علمی-تخیلی نوشت. او هنگامی از سفر به هوا و فضا و زیر دریا در داستان‌های خود سخن گفت که هنوز بشر نتوانسته بود وسایل و امکانات چنین سفر‌هایی را فراهم کند. آثار او از نظر ترجمه به زبان‌های دیگر بعد از آثار آگاتا کریستی در رده دوم جهانی هستند.

در خلاصه رمان آمده است:

«روزی پرفسور لیدن براک با عجله وارد خونه میشه و کتابی قدیمی رو در دست داره که به صورت اتفاقی پیداش کرده. وقتی که کتاب رو ورق میزنه متوجه کاغذی میشه که در بین صفحات کتاب قایمش کردن و روی این کاغذ جمله‌ای رمز گونه نوشته شده. پرفسور بر خودش و برادر زادش آکسل خواب و خوراک رو حرام میکنه تا موقعی که رمز جمله رو کشف کنه. تا اینکه به صورت خیلی اتفاقی آکسل کشفش میکنه و متوجه میشن که در گذشته‌ای بسیار دور دانشمندی ایسلندی تونسته از دهانه‌ی آتشفشانی وارد زمین بشه و خودش رو به مرکز زمین برسونه. پرفسور لیدن براک که فردی بسیار ماجراجو و کله شقیه بلافاصله بارو بندیل سفر رو میبنده و همراه برادر زادش به ایسلند سفر میکنه و به سمت همون دهانه اتشفشان روانه میشه. در این سفر مردی ایسلندی به نام هانس نیز به عنوان راهنما همراهیشون میکنه و پس از مشقت‌های فراوان دهانه رو پیدا میکنن و این شروع ماجراجویی عظیم و کلی اتفاقات هیجان انگیز در این کتاب فوق العادست.»

مطالب مرتبط
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.