نشریه الوحده با موضوع «روز جهانی قدس» منتشر شد

مؤسسه فرهنگی، هنری و انتشارات بین‌المللی الهدی وابسته به سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی سیصدوهفتادمین شماره نشریه «الوحده» را به زبان عربی منتشر کرد.

مؤسسه فرهنگی، هنری و انتشارات بین‌المللی الهدی سیصد و هفتادمین شماره نشریه «الوحده» را به زبان عربی منتشر کرد. در سیصد و هفتادمین شماره نشریه «الوحده» با موضوع «روز جهانی قدس» مطالبی چون «۱۰ تحلیل روز جهانی قدس»، «ملت ایران به دنبال مبارزه با صهیونیسم»، «اهمیت راهبردی روز جهانی قدس»، «کارکرد روز جهانی قدس در مقابله با عادی سازی روابط» و «حمایت ایران تا آزادی فلسطین و قدس» آمده است.

۱۰ تحلیل روز جهانی قدس

تا پیش از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، راهکار مقابله با رژیم صهیونیستی برای آزاد سازی فلسطین و قدس شریف بر دو محور متمرکز بود که در نهایت ناکارآمدی دو راهکار در دهه‌های گذشته ناکارآمدی خود را نشان دادند. در این یادداشت که در آستانه روز جهانی قدس نوشته شده، این روز مهم از زوایای مختلف در تاریخ منطقه بررسی شده است. هدف این نوشتار این است که مشخص سازد که آیا اعلام روز جهانی قدس ظرفیت‌های جدیدی برای امت اسلام گشوده است.

ملت ایران به دنبال مبارزه با صهیونیسم

راهپیمایی‌های جهانیِ هر ساله در روز قدس در سرتاسر جهان موجب شده است تا روز قدس به وسیله‌ای برای تجدید پیمانِ جهانی برای حمایت از مبارزات ضد صهیونیسم تبدیل و به این ترتیب مبارزه با اسرائیل غاصب جهانی‌تر گردد. جهانی شدنِ مبارزه با رژیم صهیونیستی یکی از مهمترین دستاوردهای انقلاب اسلامی است.

اهمیت راهبردی روز جهانی قدس

خارج کردن مسئله فلسطین از محدوده جغرافیایی سرزمین‌های اشغالی و تبدیل آن به یک مسئله و دغدغه مهم منطقه‌ای، بین‌المللی و اسلامی، یکی از زمینه‌های مهم تأثیرگذار در نام‌گذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به‌عنوان روز جهانی قدس از جانب معمار کبیر انقلاب اسلامی در جهان است.

کارکرد روز جهانی قدس در مقابله با عادی سازی روابط

گزارشی است از وبینار رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در کشور لبنان که با حضور شیخ ماهر حمود، معن بشور، تیسیر الخطیب، قاسم صالح، محمد شمص و عباس خامه یار رایزن فرهنگی ایران در لبنان برگزار شده است.

حمایت ایران تا آزادی فلسطین و قدس

مقاله‌ای است به قلم محمد شعبانی، رئیس مجمع گفتگوی ادیان کشور لبنان که در آن به سابقه اقدامات ایران در حمایت از مسأله فلسطین پرداخته و ابعاد مختلفی از این موضوع را بررسی کرده است.

مطالب مرتبط
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.