بررسی معماری مسجدآقابزرگ کاشان به صورت مجازی

هنر معماری مسجدآقابزرگ کاشان با عنوان «هنرنامه ٣» در ماه مبارک رمضان در برنامه مجازی هنرنامه بررسی می شود.

مسجد آقابزرگ کاشان با گنبد بزرگ آجری و تزئینات آجر و کاشی، مقرنس‌های گچی، نقاشی و کتیبه‌های کاشی‌کاری شده از زیباترین بناهای تاریخی کاشان شناخته می‌شود که در دوره قاجاریه ساخته شده و دو کارکرد مدرسه علمیه و مسجد را در خود جای داده است.

بر اساس این گزارش، از مهم‌ترین تزئینات مسجد آقا بزرگ می‌توان به گچ‌بری‌های بی‌بدیل، کاشی‌کاری، رسمی بندی و یزدی بندی اشاره کرد که آن‌چنان هنرمندانه انجام شده که باعث شده نام مسجد آقابزرگ نیز در فهرست مسجدهای زیبای ایران قرار بگیرد.

یادآور می‌شود سلسله برنامه «هنرنامه» به معرفی هنر معماری پنج مسجد تاریخی و شهیر ایران، از جمله مسجد نصیر الملک شیراز، مسجد آقابزرگ کاشان، مسجد جامع کبیر یزد، مسجد شیخ لطف الله اصفهان و مسجد وکیل شیراز، که به بررسی هنر معماری و کاشیکاری و دوره ساخت این مساجد در قالب برنامه مجازی پرداخته و منتشر می‌شود.

معرفی هنری مسجد آقابزرگ کاشان در قالب برنامه «هنرنامه٣» از ١٩ اردیبهشت در صفحه مجازی نگارخانه کلک خیال به نشانی kelkkhial.gallery@ و صفحه آپارات به نشانی kelkekekhial.gallery نشر داده می‌شود.

نگارخانه کلک خیال در خیابان پیروزی، خیابان شکوفه، خیابان شهید کاظمی جنب بوستان گلزار در طبقه دوم فرهنگسرای اخلاق واقع است.

مطالب مرتبط
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.