انتشار گزارش سازمان اسلامی کانادا در آستانه روز ملی ضد اسلام‌هراسی

مبلغ/ یک سازمان اسلامی گزارش تازه‌ای را درباره ابعاد اسلام‌هراسی در زندگی روزمره مسلمانان کانادا منتشر می‌کند.

به گزارش «مبلغ» به نقل ار ایکنا؛ به نقل از نیوزوایر، سازمان امداد اسلامی کانادا امروز گزارش جدیدی را منتشر می کند که چگونگی تأثیر اسلام‌هراسی روزمره بر مسلمانان کانادا را نشان می‎دهد.

این گزارش در آستانه پنجمین سالگرد تیراندازی در مسجد کبک و روز ملی اقدام علیه اسلام‌هراسی منتشر می‌شود.

ریحانه پاتل، رئیس روابط عمومی امداد اسلامی کانادا می‌گوید: ما اغلب در مورد اسلام‎هراسی در چارچوب حملات خشونت ‎آمیز می‌شنویم، اما آنچه کمتر شناخته شده است، حوادث روزمره و تجاوزات خرد است که مسلمانان به طور منظم در تمام عرصه‎ های زندگی خود تجربه می‌کنند. با گزارش خود، ما می‎خواستیم آن داستان‌ها را به اشتراک بگذاریم و آن را به تصویر بکشیم.

این گزارش حاوی داستان‌های ناگفته‌ای است که مسلمانان سراسر کانادا تجربه می‌کنند. چند نکته برجسته از این گزارش عبارتند از:

معلمی در کبک که بر اساس لایحه ۲۱ از او خواسته شد حجاب خود را در محل کار بردارد و به دلیل رعایت نکردن آن شغل خود را از دست داد.

مرد مسلمانی که پس از تجربه توهین نژادی و تبعیض از شرکت در مسابقات ورزشی در آلبرتا محروم شد.

یک زن با حجاب انتاریویی که در محوطه دانشگاه به دلیل مسلمان‌بودن مورد حمله فیزیکی و لفظی قرار گرفت.

«ایمن دربالی» قربانی تیراندازی در مسجد کبک که مورد اصابت هفت گلوله قرار گرفت و فلج شد و قادر به تأمین هزینه‌های خانواده‌اش نیست.

برخی از یافته‎های کلیدی این گزارش این است که اسلام‎هراسی نه تنها سیستمی و عادی شده است، بلکه جنسیتی نیز هست و زنان مسلمان به طور نامتناسبی قربانی اسلام‎هراسی می‌شوند. این گزارش همچنین نشان می‌دهد که پیامدهای کوتاه‌مدت و بلندمدت برای کسانی که اسلام‌هراسی را تجربه می‌کنند می‌تواند شامل آسیب‌های روحی و روانی، استرس در روابط شخصی و حرفه‌ای و حتی آسیب‌های فیزیکی طولانی‌مدت باشد.

سازمان امداد اسلامی کانادا، یکی از اعضای برجسته کمپین میدان سبز در ۲۹ ژانویه(سالگرد حادثه مسجد کبک)، از دولت‌ها می‌خواهد تا فوراً تمام اقدامات لازم را برای مقابله با اسلام‌هراسی و علل ریشه‌ای آن از طریق عمل و سیاست در کانادا انجام دهند.

امداد اسلامی کانادا یک مؤسسه خیریه ثبت شده در کانادا و یک سازمان غیردولتی برجسته اسلامی است که در بیش از ۳۰ کشور برای ارائه کمک‌های بشردوستانه و ایجاد جوامع انعطاف‌پذیر و موفق فعالیت می‌کند.

مطالب مرتبط
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.