ارتوپد مصری قرآن را خوشنویسی کرد + عکس

مبلغ/ «محمد الجریتلی»، پزشک ارتوپد مصری و استاد دانشکده پزشکی دانشگاه «پورت سعید» مصر قرآن کریم را طی سه سال خوشنویسی کرده است.

به گزارش «مبلغ» به نقل از ایکنا به نقل از پایگاه خبری «اهل مصر»، محمد الجریتلی که رئیس گروه ارتوپد دانشکده پزشکی دانشگاه «پورت سعید» و از دوستداران خوشنویسی عربی است، در این باره می‌گوید: طی سه سال توانستم قرآن را خوشنویسی کنم و با تمام مسئولیت‌هایی که داشتم، این کار سخت و شیرین بود.

وی افزود: خوشنویسی قرآن مسئولیت بزرگی بر گردن من بود؛ زیرا نوشتن حروف و علامت‌گذاری آن دقت زیادی نیاز داشت؛ من این قرآن را با خط نسخ خوشنویسی کردم و در این نوع خط باید کلمات زیادی را در جاهای کم نوشت و فاصله‌ها را هم تنظیم و حفظ کرد.

الجریتلی تصریح کرد: با تمام سختی‌های خوشنویسی، احساس آرامش می‌کنم؛ زیرا هنگام نوشتن آرامش روانی زیادی دارم و جوهر و قلم، غم و اندوه انسان را می‌زداید.

وی همچنین گفت: یک یا دو صفحه از قرآن را در دو یا سه روز می‌نوشتم و زمانی که فارغ از مسئولیت‌های زیادم در دانشگاه و درمانگاه بودم، به خوشنویسی قرآن می‌پرداختم.

این ارتوپد مصری درباره ویژگی‌های هنر خوشنویسی بیان کرد: خوشنویسی عربی از قدیم‌الایام هنری اصیل بوده است و زبان عربی، زبان و هویت ماست و من خوشنویسی عربی را آموختم تا شکوه و عظمت این هنر را نشان دهم.

وی می‌افزاید: درباره هنر خوشنویسی همین بس که پادشاهان و حاکمان برای خوشنویسان جایگاه رفیعی قائل بودند و حتی خود خوشنویس بوده و اساتیدی داشتند.

الجریتلی با تأکید بر این‌که پیشرفت تکنولوژی و فناوری‌های مدرن هنر خوشنویسی را حذف نکرده است، بیان کرد: برپایی مداوم نمایشگاه و آموزش هنر خوشنویسی می‌تواند جایگاه این نوع هنر را برگرداند و آن را احیا کند.

مطالب مرتبط
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.