تغییر سبک زندگی تنها راه حل مشکل پیری جمعیت

مبلغ/ مدیر مدرسه علمیه خواهران امام خمینی(ره) تهران گفت: نقش همسری و مادری در جامعه باید تبدیل به یک ارزش شود.

به گزارش «مبلغ»، افتخار اصغری در گفت‌وگو با حوزه، پیرامون معضل پیری جمعیت، اظهار داشت: یکی از مسائل بسیار مهم در حوزه افزایش جمعیت مسئله سبک زندگی است. ایجاد تغییرات مهم در سبک زندگی آن هم در راستای ارزش‌های اسلامی می‌تواند نویدبخش آینده‌ای روشن باشد. آینده‌ای که در آن جامعه هم از لحاظ آماری وضعیت مطلوبی دارد و هم از نظر نوع زندگی به کیفیت مناسبی رسیده و حافظ ارزش‌های اسلامی است.

مدیر مدرسه علمیه خواهران امام خمینی (ره) تهران ادامه داد: این مهم ممکن نیست مگر اینکه خانواده‌ها و جامعه اسلامی به دنبال ایجاد تغییر در سبک زندگی باشند. ترویج و تبلیغ فرهنگ ساده زیستی، پرهیز از تجمل گرایی افراطی، پایبندی به ارزش‌های اخلاقی به خصوص در محیط خانواده و تربیت فرزندان و پرهیز از مصرف‌گرایی از جمله اموری است که در تصحیح سبک زندگی نقش مؤثری دارد.

اصغری توجه به انتخاب مناسب در ازدواج را در ایجاد سبک زندگی ایرانی اسلامی مؤثر دانست و گفت: جوانان پیش از ازدواج و تشکیل خانواده باید به مسئله هم کفو بودن و انتخاب همسری پایبند به اخلاق و معنویت دقت کنند. چرا که اگر انتخاب همسر به درستی صورت بگیرد در آینده جامعه اثرگذار خواهد بود و جامعه را در مسیر حفظ ارزش‌های دینی اسلامی قرار خواهد داد.

مدیر مدرسه علمیه خواهران امام خمینی (ره) تهران یادآور شد: در جامعه‌ای که مرد و زن آن بر اساس دین رفتار می‌کنند و مردان حامیان مقتدری برای همسر و فرزندان خود هستند مسلماً بانوان آسیب نخواهند دید. بنابراین اگر آحاد جامعه در این مسیر قرار بگیرند آرامش جسمی، روحی و روانی بانوان تأمین خواهد شد.

وی افزود: اگر این فرهنگ در جامعه رواج پیدا کند که زندگی ساده زندگی خوب، شاد و سالمی است، دیگر هیچ خانمی به دلیل داشتن یک زندگی ساده سرخورده نمی‌شود و به دنبال مشاغل دون شأن خود نمی‌رود. باید مادری و همسری در جامعه به یک ارزش تبدیل بشود.

اصغری در پایان خاطرنشان کرد: جامعه و به خصوص مردان باید برای بانوان و نقش همسری و مادری ایشان ارزش ویژه‌ای قائل بشوند اگر این فرهنگ ایجاد بشود بانوان آرامش خواهند داشت و به دلیل ارزش و اهمیتی که جامعه برای آنها قائل شده از نقش مادری خود استقبال بیشتری خواهد کرد و امکان فرزندآوری در خانواده‌ها بیشتر می‌شود.

مطالب مرتبط
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.