ترکیه ۵۰ هزار نسخه قرآن در فلسطین توزیع می‌کند

مبلغ/ مؤسسه اوقاف دینی ترکیه در چارچوب طرح جدید خود برای تحویل ۵۰ هزار نسخه از قرآن کریم به مساجد و مراکز آموزش قرآن فلسطینیان ۲۰ هزار نسخه از آن را به نوار غزه تحویل داد.

به گزارش «مبلغ» به نقل از ایکنا به نقل از آناتولی، انجمن غازی دستک ترکیه که در نوار غزه فعالیت می‌کند، روز یکشنبه ۲۰ هزار جلد قرآن کریم را  به وزارت اوقاف و امور دینی در غزه تحویل داده است تا در مساجد و مراکز آموزش حفظ قرآن توزیع شود.

هانی ثریا، رئیس دفتر انجمن غزی دستک می‌گوید: توزیع این نسخه‌های قرآنی بخشی از کمپین «قرآن، هدیه من»، است که تحت نظارت مؤسسه اوقاف دینی ترکیه انجام شده است.

وی افزود: حدود ۵۰ هزار جلد قرآن در قالب این کمپین در فلسطین توزیع می‌شود که ۲۰ هزار جلد به غزه و ۳۰ هزار جلد به کرانه باختری از جمله شهر بیت‌المقدس اختصاص دارد.

ثریا تأکید کرد که نسخه‌هایی از قرآن کریم که به وزارت اوقاف غزه تحویل داده شده است در مساجد و محافل حفظ قرآن توزیع خواهد شد.

عبدالهادی الآغا، معاون وزارت اوقاف غزه نیز به نوبه خود گفته است این طرح در چارچوب صیانت از کتاب خدا و پیوند مردم با قرآن کریم است.

وی در گفت‌وگو با آناتولی از سازمان اوقاف دینی ترکیه و انجمن غزی دستک برای تلاش‌هایشان در توزیع نسخه‌های قرآن کریم قدردانی کرد.

این قرآن‌ها نام «قرآن مسجدالاقصی» را بر خود دارد و شعار کمپین «قرآن، هدیه من» در پشت جلد آن چاپ شده است.

انجمن غزی دستک که در امور بشردوستانه تخصص دارد، در سال ۲۰۱۷ خدمات خود را در نوار غزه آغاز کرد.

مطالب مرتبط
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.