فقط درس بخوانید!/توصیه سردار سلیمانی به نوجوانان

مبلغ/ حاج قاسم گفت: «نه شما فقط باید درس بخوانید تا بدانید پدرتان برای چه شهید شد. وقتی خوب درس خواندید و بزرگ شدید آن وقت اگر شهید شدید اشکالی ندارد.»

به گزارش «مبلغ» به نقل از فارس، بیش از هر کسی لازم است نسل آینده با مکتب سلیمانی و رفتار حاج قاسم آشنا شود و گفتار و اعمال سردار را سرلوحه زندگی خود قرار دهد. متنی که در ادامه می‌خوانید خاطره ای از سردار سلیمانی است که به زبان ساده و برای کودکان و نوجوانان نوشته شده.

چند روز از شهادت حشمت‌الله سهرابی در سوریه می‌گذشت. همسر و فرزندان شهید از طرف سپاه به زیارت حضرت زینب سلام‌الله علیها می‌رفتند. سردار سلیمانی هم داخل هواپیما بود. همسر شهید تا سردار را دید به بچه هایش گفت:«بروید به سردار سلام کنید.» بچه ها اولش خجالت می‌کشیدند. اما بلاخره رفتند. سردار سلیمانی به هر کدام‌شان هدیه هایی داد و کلی با آنها حرف زد.

همسر شهید سهرابی دو سال بعد، در مراسمی سردار را دید و به او گفت:«بچه ها خیلی دوست دارند شما به خانه ما بیایید.» سردار بدون معطلی قبول کرد و گفت:«چشم، چشم، حتما» دو هفته بعد سردار به خانه شهید سهرابی رفت.»

محمد و ایلیا کنار سردار نشستند و شروع کردند به حرف زدن . بچه ها گفتند:« ماهم دوست داریم بیاییم سوریه و شهید شویم.» حاج قاسم گفت:« نه شما فقط باید درس بخوانید تا بدانید پدرتان برای چه شهید شد. وقتی خوب درس خواندید و بزرگ شدید آن وقت اگر شهید شدید اشکالی ندارد.»

مطالب مرتبط
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.