رأی الیوم: شهید سلیمانی شادی و خنده را به چهره کودکان سوری بازگرداند

مبلغ/ نویسنده لبنانی با انتشار یادداشتی در روزنامه رای الیوم درصدد برآمد به شکلی ساده و روان اهداف و ابعاد مبارزه ضد استکبار و ضد تروریسم شهید سردار حاج قاسم سلیمانی را برای جوانان عرب تشریح کند.

به گزارش «مبلغ» به نقل از ایکنا، زهراء کرکی، نویسنده لبنانی طی یادداشتی در نسخه آنلاین روزنامه فرامنطقه‌ای رای الیوم که از لندن به روز رسانی می‌شود، تلاش کرده است در آستانه سالروز شهادت سردار دل‌ها شهید حاج قاسم سلیمانی و همرزمانش به شمه‌ای از اهداف مبارزاتی این فرمانده مقاومت و نیروهای جبهه مقاومت بپردازد.

نویسنده با روایت اخلاق مداری‌های این سردار مقاومت و نیروهایش در صحنه مبارزه با تروریسم تأکید کرده است که شهید سلیمانی قطب‌نمای نظام منطقه‌ای را که با توطئه استکبار آمریکایی ـ صهیونیستی تغییر جهت داده بود، بازگرداند.

متن این یادداشت بدین شرح است: با نزدیک‌شدن به دومین سالگرد شهادت شهید سپهبد قاسم سلیمانی و حاج ابومهدی المهندس و یارانشان در محوطه فرودگاه بغداد، سعی می‌کنم به پاس وفاداری به شهدا شبهه‌ای را از بین ببرم که رسانه‌های سیاسی سعودی یا فرقه‌ای وهابی و صهیونیست بارها تکرار کرده و در آن شهید حاج قاسم را به کشتار غیرنظامیان بی‌گناه به ویژه در سوریه متهم کردند که هدف از آن از بین بردن تابش خیره‌کننده دستاوردهای بزرگ مقاومت است؛ محوری که در رأس آن مرحوم سردار سلیمانی و بزرگترین دستاورد آن تحقیر رژیم صهیونیستی بود.

این محور مقاومت بوده است که اسرائیل را از تبدیل‌شدن به کشوری از نیل تا فرات بازداشته و آن را به کانتون‌های بسته و محله‌های محصور شده توسط دیوارها و استحکامات محدود کرد و همچنین پروژه هرج و مرج خلاف و تجزیه منطقه را ناکام گذاشت و اجازه نداد که خلافت تکفیری داعش در منطقه پا بگیرد و از همین رو در برابر تلاش‌های نظام مند برای جعل تاریخ و تغییر مفاهیم، ​​اینجانب ناگزیر با قلم خود به دفاع از چهره رزمندگان مقاومت ایدئولوژی مبارزاتی آنها برآمده‌ام.

وقت آن رسیده است که جوانان عرب که حداقل دو نسل پیش تاریخ را نخوانده‌اند، از اینجا به واقعیت نبرد علنی با دشمن و ابزارهای تکفیری آن و رژیم‌هایی را که در خدمت آمریکا و اسرائیل هستند، پی ببرند.

نبرد شهید سلیمانی در سوریه از این جهت بود که این کشور، پشتیبان رزمندگان مقاومت برابر رژیم صهیونیستی در همه جبهه‌هاست و حفظ این رکن محور مقاومت ضروری است؛ اما این نبرد دفاعی در سوریه بر خلاف تبلیغات شیپورزنان صهیونیست برای نجات کودکان سوریه و بلکه همه مشرق عربی بود تا شادی و خنده آنها دوام داشته باشند چیزی که حالا در بیش‌تر مناطق سوریه با اخراج تلمودی‌های تکفیری از آنجا دوباره شاهد آن هستیم.

با وجود قدرت رسانه‌های مخالفان مقاومت و تمرکز ثروت غارت شده در دست آنها، اما این تبلیغات علیه محور مقاومت وشهید سلیمانی ناکام ماند و صاحبان آن که در اعمال شیطانی خود غرق شده بودند، یکدیگر را متهم می‌کردند و حیله‌گری خود را آشکار کردند و ارزش‌های اخلاقی و حیات بشریت را برای خدمت به ارباب آمریکایی خود فروختند؛ اما محور مقاومت تحت فرماندهی شهید سلیمانی به دفاع از توانمندی نیروها در مقابل اسرائیل غاصب و غرب متجاوز مشغول بود کسانی و آنها که در سال ۲۰۰۶ نتوانستند مقاومت لبنان را در هم بشکنند و دست به دامن وکلایشان از گروه‌های تکفیر و تروریسم جهانی شدند تا این ماموریت غیرممکن خود را ممکن کنند.

در حالی که گروه‌های تکفیری را شاهد بودیم که گلوله‌های خود را به سمت غیرنظامیان در سوریه، عراق پرتاب می‌کردند و صدها سند وجود دارد و چه بسیار فیلم‌هایی که خود تروریست‌ها برای عملیات‌های وحشیانه سر بریدن و خوردن قلب انسان‌ها ضبط کردند و مدعی بودند که اقامه حدود شرع می‌کنند که از جمله آن اقدام گروه تروریستی مورد حمایت آمریکا و ترکیه موسوم به جنبش نور الدین زنکی است که عبدالله عیسی کودک ۱۱ ساله اهل اردوگاه حندرات حلب را را سر بریدند.

مبارزات حاج قاسم و نیروهای پشتیبان در سوریه آشکارا در مقابل گروه‌هایی بود که بیش از نیمی از آنها طبق قوانین بین‌المللی تروریستی شناخته شده‌اند و از جمله آنها ده‌ها هزار قاتلی بود که از فرودگاه‌های ترکیه خود را به سوریه رساندند و سوری‌ها و عراقی‌ها حتی سنی‌ها را قبل از شیعیان قتل عام کردند، پوست غیرنظامیان را کنده و اجسادشان را مثله می‌کردند. آنها اساسا کشتار غیرنظامیان کودکان و زنان را بر اساس فتوای قاعده تاتارها مباح می‌دانستند.

بی‌تردید پروپاگاندای صهیونیستی علیه فرزندان سلیمانی در جبهه مقاومت در راستای پروژه جنگ جهانی علیه همه طرف‌های جبهه مقاومت است و امروز هیچ کسی به اندازه رزمندگان مقاومت در مبارزه با نظامیانی که با آنها می‌جنگند به معیارهای اخلاقی و انسانی پایبند نیست.

کیست که برخورد اخلاق مدارانه نیروهای حزب الله با اسرای داعشی در جرود عرسال را فراموش کند، همان طور که پس از پیروزی بر صهیونیست‌ها در هر کدام از جنگ‌هایشان به هیچ کسی از جمله مزدوران دشمن کاری نداشته و پیروزی‌هایش را به همه شرکای وطن و همه آزادگان جهان هدیه کرده است و همچنین حالا که در ایام میلاد عیسی مسیح(ع) هستیم، نقش مردان سلیمانی را در آزادسازی مناطق و مکان‌های مقدس مسیحی را یادآور می‌شویم.

در پایگاه رسمی اینترنتی آیت الله سیستانی، مرجع تقلید شیعیان نیز همین مضمون تحت عنوان ارشادات و توصیه‌ها به رزمندگان در میدان‌های جهاد آمده است که از جمله این ضوابط اخلاقی ملاحظه اسیر حتی جنگجو با الهام از وصیت امام علی(ع) در حق قاتلش است.

یا توصیه حضرت رسول(ص) به فرماندهان لشکرش در خصوص رعایت حال زنان، کودکان و سالخوردگان در جنگ‌ها و همچنین آنچه امام علی(ع) درباره حرمت خیانت، یا مثله کردن اجساد کشته‌ها در درگیری‌ها بیان داشته است.

نامه سردار حاج قاسم سلیمانی برای صاحب منزلی که در خلال عملیات آزادسازی البوکمال، از آن منزل به عنوان مقر استفاده کرد، موضوع جالب و قابل توجهی بود. سردار سلیمانی در این نامه با معرفی خود، بابت استفاده از منزل به عنوان مقر، از صاحب آن عذرخواهی کرده است و ضمن نوشتن شماره تلفن منزل شخصی‌شان در انتهای نامه، برای جبران هر گونه خسارت احتمالی و یا هر گونه درخواست دیگری از طرف صاحب منزل، ابراز آمادگی کامل کرده است.

من در آستانه سالروز خاطره دردناک شهادت حاج قاسم سلیمانی معتقدم که موضوع بسیار فراتر از موضوع ترور رهبران ملی است که با گروهک‌های داعش و جریان تکفیری جنگیدند و توطئه آمریکا را که هدف آن تغییر مظاهر دین اسلام و مخدوش و منحرف کردن آن بود، ناکام گذاشتند.

مجاهدان در ایران، عراق، سوریه، فلسطین و لبنان که محور مقاومت را تشکیل می‌دهند، از زمان ظهور این فتنه متوجه شدند که استکبار صهیونیستی-آمریکایی برای مرحله پس از داعش نقشه کشیده است تا جهان اسلام را منفجر کرده و در اقصی نقاط آن دریاهای خون به راه اندازد و از همین رو پاسخ مقاومت به داعش و گردانندگان آن انجام شد نه اینکه بر خلاف ادعاها هدف کودکان و ملت سوریه باشند؛ بنابراین پاسخی قاطع و محکم انجام شود و خلافت خودخوانده‌ای که به دنبال تسلط بر منطقه غرب آسیا وشمال آفریقا بود، نابود شد و آن هم با پایداری نیروهای مقاومت و مقابله حماسی و اسطوره‌ای آنها در برابر این توطئه فرقه گرایانه پلید حاصل شد.

از همین رو طبیعی است که فرماندهان پیروزی بر تروریسم در نوک پیکان انتقام آمریکایی-صهیونیستی-سعودی باشد، زیرا استکبار را متحمل شکست تحقیرآمیزی کردند، نقشه تاجران بین المللی جنگ برای اسلام و مسلمانان را ناکام گذاشتند و محاسبات آنها را تجزیه امت اسلامی از داخل متلاشی کردند.

سردار شهید قاسم سلیمانی و همراهانش موفق شدند قطب نمای نظام منطقه‌ای را که با توطئه صهیونیستی-آمریکایی منحرف شده بود؛ کاملا اصلاح کنند؛ این همان چیزی است که دستاورد قاسم سلیمانی در سطح برقراری موازنه قوا بین جبهه حق و باطل را معنا می‌کند.

مطالب مرتبط
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.