فرانسه مسجد شمال پاریس را پس از «موعظه غیرقابل قبول» بست

مبلغ/ مقامات فرانسوی یک مسجد در شمال این کشور را تعطیل کردند.

به گزارش «مبلغ» به نقل از شفقنا به نقل از فرانس۲۴؛ مقامات فرانسوی در شمال این کشور یک مسجد را به دلیل محتوای افراطی سخنرانی امام جماعت، تعطیل کردند. مسجد شهر «بووه» شهری با ۵۰۰۰۰ نفر جمعیت در ۱۰۰ کیلومتری شمال پاریس، به مدت ۶ ماه بسته خواهد ماند.

مقامات دادستانی فرانسه در توجیه تعطیل کردن این مسجد اعلام کردند خطبه‌های امام جماعت این مسجد در رابطه با برانگیختن نفرت، خشونت و دفاع از جهاد بوده است.

دو هفته پیش جرارد دارمانین وزیر کشور فرانسه از بسته شدن این مسجد به دلیل حمله به یهودیان، همجنس‌بازان و مسیحیان خبر داده بود. او گفته بود محتوای سخنرانی امام جماعت این مسجد برای فرانسه غیرقابل قبول است.

طبق قانون باید یک فرصت ۱۰ روزه برای تعطیلی مسجد درنظر گرفته می‌شد اما مقامات دادستانی ظرف دو روز مسجد را بستند. گفته شده امام جماعت مسجد بووه یک تازه مسلمان است.

مدیریت مسجد اعلام کرده سخنان امام جماعت «بدون مجوز» بوده است و وی به دنبال نامه فرمانداری از وظایف خود معلق شده است.

گفتنی است فرانسه بیشترین تعداد مسلمان را در کل اروپا دارد. وزارت کشور فرانسه اعلام کرده حدود ۱۰۰ مسجد و نمازخانه مسلمانان از مجموع بیش از ۲۶۰۰ مسجد فرانسه را در ماه‌های اخیر به دلیل سوء ظن گسترش ایدئولوژی تجزیه طلبانه مورد بازرسی قرار داده است.

مطالب مرتبط
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.