سازمان ملل: اسرائیل باید بابت اشغال فلسطین پاسخگو باشد

مبلغ/ گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور حقوق بشر در سرزمین‌های فلسطین از جامعه بین‌الملل خواست اسرائیل را به‌دلیل اشغال فلسطین پاسخگو بداند.

به گزارش «مبلغ» به نقل از ایسنا، مایکل لینک، گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور حقوق بشر در سرزمین‌های فلسطین طی بیانیه‌ای از جامعه بین‌الملل دعوت کرد تا اسرائیل را به‌دلیل اشغال ۵۴ ساله فلسطین پاسخگو بداند.

لینک خاطرنشان کرد: در پنجمین سالروز تصویب قطعنامه شماره ۲۳۳۴ شورای امنیت، جامعه بین‌الملل مجبور است تعهدات و قوانین خود را باید جدی بگیرد.

او تاکید کرد که بدون مداخله قاطع بین‌المللی برای مقصر دانستن اسرائیل در این اشغال، هیچ امیدی وجود ندارد که فلسطینیان در آینده نزدیک بتوانند سرنوشت خود را تعیین کنند و درگیری‌ها پایان یابد.

به گزارش آناتولی، گزارشگر ویژه سازمان ملل جامعه بین‌المللی را به تلاش برای یافتن یک رویکرد مبتنی بر حقوق برای ایجاد صلح در جامعه بین‌المللی و تبدیل اسرائیل به یک دولت سازگار با حقوق بین‌المللی دعوت کرد.

لینک افزود: اگر قطعنامه شماره ۲۳۳۴ توسط جامعه بین‌المللی واقعا اجرا شده و اسرائیل به آن عمل می‌کرد، به احتمال زیاد در آستانه برقراری یک صلح منصافانه و پایدار بودیم.

مطالب مرتبط
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.