هادی انصاری

یک عکس و یک دنیا سخن

‎‎به گزارش «مبلغ» به نقل از خبرآنلاین، آیت الله سیستانی مرجع عالیقدر جهان تشیع با شماری از کودکان مبتلا به سرطان دیدار و گفت وگو کرد. خانواده های کودکان نیز در این دیدار حضور داشتند.

از میان چهار کودک مبتلا به سرطان که در تصویر دیده می‌شوند، یکی بزرگ‌تر است، نزدیک‌تر نشسته، چادرش را از سر برداشته و روی دوش افکنده.

دست راستش را همراه با حرکت شیرین لب‌هایش تکان می‌دهد و دست چپ را به یاری حرف‌زدن‌هایی می‌آورد که شاید از درد، شاید از تشکر، شاید از درخواست دعا، و شاید از شوق دیدارش حکایت‌ها دارد… و چنان آسوده حرف می‌زند که گویی نه با پدر یا مادر، که با برادرش، با دوستش، با طبیبش و با درمانگرش سخن می‌گوید… آن یکی با شلواری جین، با گردنی خمیده از درد، با انگشتانی گره‌کرده و نگاهی جستجوگر، دیگری با کلاهی، کاپشنی، و دامنی به طراوت گلهای بهاری، چشمی به دوربین و دلی امیدوار، و آخری؛ خنده‌ای ریز، و با نگاهی از جنس عشق…

‎و آن سو، مردی گوش سپرده به حرف‌هایی دور از جهان سیاست، دور از دنیای فقاهت، دور از همه چیز، و تنها آمیخته با انسانیت، مردی با چشمانی دوخته به صلابت دخترکی که مهربانی از چهره‌اش، از دستانش، و از شیوه نگاهش می‌بارد.

دخترکی که به آرزوی خود که همانا دیدار با < سید علی سیستانی > است، دست یافته است ! و آیة الله، آرزوی او را بر آورده است، مردی با قامتی همیشه استوار که اینجا، که امروز، که تنها در برابر این کودکانِ دردمند خم شده و فروافتاده است؛ خاکسار و فروتن.

‎آیات، دخترک با صلابت که مهربانی از دیدگانش آشکار است، هنگام خروج از خانه این قلب تپنده  ملت عراق، و نه بلکه قلب تپنده تمام مسلمانان و بلکه تمام آزاد اندیشان و انسان دوستان جهان در حالی که أشک شوق در دیدگان معصومش حلقه زده بود، گفت:

‎آیة الله سیستانی به من گفت که دخترم! هراس نداشته باش.

‎من به تو دعا می کنم؛

‎و تو را همچون یکی از دخترانم، و نوه های خود بشمار می آورم ! و در این هنگام بود که دست خود را بر سرم نهاده و برای من دعا نمود.

‎گفتنی است که آیة الله سیستانی مرجع عالیقدر جهان تشیع، امروز سه شنبه ٢٣ آذر ١٤٠٠ شمسی، با شماری از کودکان مبتلا به سرطان دیدار و گفتگو کرد. خانواده های کودکان نیز در این دیدار حضور داشتند.

‎آیة الله سیستانی در جریان این  دیدار از بنیاد بین المللی درمان تومورها و سرطان شناسی «وارث» وابسته به آستانه حسینی در کربلا و خدمات این بنیاد به بیماران سرطانی قدردانی کرد.

‎آیت الله سیستانی در ادامه از کادر پزشکی و پرستاری نیز به دلیل خدمات انسان دوستانه آنها به بیماران سرطانی قدردانی کرد. آیت الله سیستانی چند روز پیش درخواست ملاقات «جنین پلاسخارت» نماینده سازمان ملل در امور عراق را رد کرده بود.

مرجع عالیقدر شیعیان در ادامه این دیدار سخنان «جنات عماد عبدالوهاب» دختربچه مبتلا به سرطان را شنید. وی در این سخنان از مرجعیت دینی در زمینه مراقبت از بیماران و همچنین طرح پزشکی آستان قدس حسینی در خصوص فراهم کردن زمینه درمان رایگان بیست روزه برای همه مراجعه کنندگان در مراکز وابسته به آن، قدردانی کرد.

مطالب مرتبط
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.