توصیه مهم رهبری به جوانان/رشته پیوند محبت را حفظ کنید!

مبلغ/ حضرت آیت‌الله خامنه ای در یکی از سخنرانی هایشان به جوانان توصیه می‌کنند که در انتخاب همسر آینده‌شان سختگیری نکنند و رشته پیوند محبت را حفظ کنند.

به گزارش «مبلغ» به نقل از فارس، ازدواج یکی از بزرگترین تعهدها در زندگی هر دختر و پسری است همین باعث می شود جوانی که می خواهد ازدواج کند در انتخاب همسر آینده‌اش حساسیت زیادی به خرج دهد و به دنبال کسی باشد که به اصطلاح همه چیز تمام باشد و هیچ مشکل و عیبی در رفتار،اخلاق و ظاهر آن وجود نداشته باشد.

رهبر معظم انقلاب اسلامی در این رابطه می‌فرمایند: «محبت کسی را که به شما اظهار محبت می‌کند بپذیرید، قبول کنید محبت او را، ولو حالا یک عیبی هم در او سراغ دارید لزومی ندارد طعنِ در آن عیب کنید و این را موجب این قرار دهید که دست رد به سینه او بزنید. اگر کار خلافی دارد، گناهی دارد، عیبی دارد لازم نیست او را بخاطر این عیب ترد کنید، رد کنید، متوقف کنید و جلوی او را بگیرید. منافاتی ندارد با نهی از منکر، لکن رشته پیوند محبت را حفظ کنید و بعد البته انسان برای نهی از منکر و احیای عیوب دوستش فرصت‌هایی دارد که می‌تواند از این فرصت‌ها استفاده کند و این کار را انجام دهد اما اینطور نباشد که به مجرد اینکه یک عیبی را در او سراغ دارید این موجب شود که شما محبت او و خود او  را ترد کنید و رد کنید.»

مطالب مرتبط
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.