تجلیل از خدمات نماینده کنگره به جامعه مسلمانان آمریکا

مبلغ/ شورای روابط آمریکایی ـ اسلامی در مراسمی از ایلهان عمر، نماینده مسلمان کنگره به خاطر خدمات وی به جامعه مسلمانان این کشور قدردانی می‌کند.

به گزارش «مبلغ» به نقل از ایکنا به نقل از هیل،  قرار است امروز ایلهان عمر، نماینده مسلمان کنگره در مراسم جشنی مجازی به میزبانی شورای روابط آمریکایی ـ اسلامی(CAIR) جایزه‌ای را دریافت کند و از او به عنوان خادم سال مسلمانان آمریکا تقدیر شود.

CAIR، بزرگترین سازمان حامی مسلمانان آمریکا، در یک بیانیه مطبوعاتی گفت که عمر به دلیل فعالیت‌هایش در مجلس نمایندگان ایالات متحده بویژه با توجه به اختلافات اخیر او با لورن بوبرت، نماینده اسلام‌هراس کنگره این جایزه را دریافت خواهد کرد.

CAIR اعلام کرد که عمر به دلیل تعهد به خدمات عمومی و شجاعت در مواجهه با تعصبات ضد اسلامی اعضای کنگره، شایسته دریافت این جایزه است.

نهاد عوض، مدیر اجرایی CAIR در این بیانیه گفت: عمر بارها و بارها تعهد عمیق خود را به خدمات عمومی ثابت کرده است. کار او نه تنها دربرگیرنده منافع رأی دهندگانش است، بلکه نمونه‌ای برای جامعه ما و ملت به شمار می‌رود.

بوبرت در ویدئویی که به طور گسترده محکوم شد به شوخی گفت که عمر یک تروریست است. این سخنان منجر به بالاگرفتن بحث در مورد این موضوع شد.

رهبران حزب دموکرات در مجلس نمایندگان آمریکا در بیانیه‌ای از بوبرت درخواست کردند از اظهارات خود عقب‌نشینی و از تکرار سخنان مشابه خودداری کند.

CAIR هفته گذشته بیانیه‌ای صادر کرد و اظهارات بوبرت را نفرت‌انگیز خواند و از کنگره خواست که این نماینده کنگره را محکوم کند. مجلس نمایندگان ایالات متحده تاکنون برای محکوم کردن بوبرت اقدامی نکرده است.

موضوع جشن سالانه امسال «ساختن آینده‌ای عادلانه» است و شرکت‌کنندگان از نقش CAIR در آمریکا در ۲۷ سال گذشته تقدیر خواهند کرد. در این مراسم همچنین کوری بوش، نماینده کنگره،  عمر سلیمان، محقق مطالعات اسلامی و لیندا صرصور، فعال حقوق مدنی نیز حضور خواهند داشت.

مطالب مرتبط
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.