معرفی آثار و هنر اسلامی در مسجد شیخ زاید امارات

مبلغ/ مسجد جامع شیخ زاید امارات به مناسبت روز جهانی هنر اسلامی نمایشگاهی را با هدف معرفی آثار اسلامی برگزار کرد.

به گزارش «مبلغ» به نقل از ایکنا به نقل از WAM، این نمایشگاه با عنوان  «ویژگی‌های هنری: خوشنویسی زیبا و ویژگی‌های الهام‌بخش» (Artistic Characteristics – Elegant Calligraphy and Inspiring Features) به مناسبت روز جهانی هنر اسلامی برگزار شد.

یوسف آلعبیدلی، مدیر کل مسجد جامع شیخ زاید، گفت: این نمایشگاه پیام مرکز اسلامی شیخ زاید را برای احیای علوم و هنرهای اسلامی، به عنوان بخشی از اعتقاد این مرکز به هنر به عنوان زبان مشترک و ابزاری مؤثر برای گفت‌وگوی فرهنگی  منعکس کرد.

این نمایشگاه که در بخش مرکزی مسجد برگزار شد به بازدیدکنندگان اجازه داد تا آثار اسلامی به نمایش گذاشته شده را در شش بخش مشاهده کنند.

در بخش نسخ تاریخی انواع مختلفی از خطوط عربی که یکی از مهم‌ترین ابزار هنر و تزیینات اسلامی است، از طریق مجموعه‌ای بی‌نظیر به نمایش گذاشته شده بود.

بخش عکس این نمایشگاه، ویژگی‌های هنری مسجد جامع شیخ زاید را از نگاه دانشجویان دانشکده‌های عالی و عکس‌های آنها نشان می‌داد.

بخش زبان قلم مو، در مورد احساس غرور نسل‌ها به روح و اصالت هنر اسلامی بود که از طریق آثار هنری دانشجویان دختر دانشگاه شیخ زاید، با خطوط زیبا به نمایش گذاشته شده بود.

یکی دیگر از بخش‌های این نمایشگاه سفری تعاملی در فرهنگ اسلامی بود؛ بازدیدکنندگان در این بخش از طریق نمایشگرها به سفری فرهنگی با موضوع تاریخ هنر اسلامی و آثار برگزیده رهسپار می‌شدند.

همچنین به مناسبت روز جهانی هنر اسلامی، نمایشگاهی با رویکرد عرضه آثار هنری تاریخی و معاصر اسلامی در مجتمع هنری الحمراء شهر لاهور برپا شد.

این نمایشگاه که با همکاری خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در لاهور، مجتمع هنری الحمراء، ایوان علم و فن و بنیاد «یونس امره» ترکیه دایر شده به مدت سه روز پذیرای علاقمندان به هنر اسلامی است.

مطالب مرتبط
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.