انتقاد از فیلم بالیوودی مروج اسلام‌هراسی

مبلغ/ اکران فیلم سینمایی «سوریاوانشی» با بازی «آکشی کومار»، به دلیل دامن زدن به موج اسلام‌هراسی و احساسات ضد اسلامی در هند مورد انتقاد شدید قرار گرفت.

به گزارش «مبلغ» به نقل از ایکنا به نقل از KMS، داستان فیلم سوریاوانشی (Sooryavanshi) که به کارگردانی روهیت شِتری (Rohit Shetty) تولیده شده، درباره پلیس‌هایی است که قصد دارند هند را از حملات گروه‌های تروریستی منتسب به مسلمانان نجات دهند.

به گفته رعنا ایوب، روزنامه‌نگار روزنامه «واشنگتن پست» این فیلم برای پیشبرد برنامه‌های ضد اسلامی «نارندرا مودی» نخست وزیر هند اکران شده است.

ایوب در یادداشت منتقدانه خود نوشت: سوریاوانشی خطرناک است؛ صنعت فیلم هند، بازیگران، کارگردانان و تهیه‌کنندگان از سراسر جهان این فیلم را به خاطر ترویج اسلام هراسی محکوم خواهند کرد.

این فیلم به ترویج تئوری توطئه جهاد عشق (ازدواج مردان مسلمان با زنان هندو برای تغییر دینشان) و توجیه لغو ماده ۳۷۰ در کشمیر پرداخته است.

این منتقد نوشت: هر فریم فیلم تصویری از اسلام‌هراسی است؛ در حالی که یک شخصیت هندوی طبقه بالاتر با بازی کومار، درس میهن پرستی می‌دهدو ضد قهرمان مسلمان با نفرت پاسخ می‌دهد.

برخی از گروه‌های حقوق مدنی مستقر در ایالات متحده از جمله شورای روابط آمریکایی-اسلامی (CAIR)، عدالت برای همه (JFA) و شورای مسلمانان هندی-آمریکایی (IAMC) – خواستار توقف اکران این فیلم شدند.

عارف علوی، رئیس جمهور پاکستان نیز این فیلم را خطرناک برای جامعه هند توصیف کرد.

مطالب مرتبط
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.