استفاده از رمزارزها در اندونزی حرام اعلام شد

مبلغ/ شورای علمای اندونزی استفاده از رمزارزهایی مانند بیت کوین را به عنوان ارز حرام اعلام کرده است.

به گزارش «مبلغ» به نقل از ایکنا به نقل از Bitcoin، به گفته عصروران نیام شعله، رئیس بخش احکام دینی شورای علمای اندونزی، این شورا بعد از یک جلسه کارشناسی اعلام کرد ارزهای دیجیتال دارای عناصر «عدم قطعیت، شرط بندی و ضرر» هستند.

با این حال، وی تاکید کرد که اگر بیت کوین و سایر رمزارزهای مشابه بتوانند به اصول شریعت پایبند باشند و سودمندی خود را نشان دهد، آنگاه می‌توان آنها را به عنوان یک دارایی دیجیتال یا یک کالا معامله کرد.

نظر شورای علمای اندونزی از نظر قانونی الزام‌آور نبوده و به معنی ممنوعیت ارز دیجیتال در اندونزی نیست. با این حال، این تصمیم شورا می‌تواند مسلمانان را از سرمایه‌گذاری و مؤسسات محلی را از صدور یا ارائه خدمات در حوزه رمز ارزها باز دارد.

شورای علمای اندونز (MUI)، بالاترین نهاد اسلامی کشور اندونزی است. شورای علما در مورد مسائل حوزه تامین مالی اسلامی به وزارت دارایی و بانک مرکزی کشور مشاوره می‌دهد.

با این حال، دولت اندونزی نشان داده است که این کشور مانند چین ممنوعیت کاملی برای ارزهای دیجیتال اعمال نخواهد کرد. دارایی‌های رمزنگاری مجاز به معامله در اندونزی هستند اما نمی‌توانند به عنوان ارز مورد استفاده قرار گیرند.

مطالب مرتبط
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.